Maszewo

Wtorek, 1 maja 2012 · dodano: 31.05.2012 | Komentarze 1

Za namową siwobrodego zrealizowałem kolejny wyjazd. Tym razem:
Stargard-Grabowo-Łęczyca-Parlino-Maszewo-Łęczyca-Storkówko-Małkocin-Klępino-Stargard-Zieleniewo-Stargard

siwobrody miał do załatwienia sprawę służbową w Maszewie i postanowił odbyć podróż rowerem. Za jego namową zebrała się 8 osobowa grupa. Troje z nas dojechało do Maszewa od strony Stargardu a pięcioro z Szczecina. Dystans grupy szczecińskiej był znacznie dłuższy. Ja do Maszewa udałem się z synem i pojechaliśmy drogą 106, która jest niestety mocno uczęszczana przez samochody więc trzeba zachować najwyższą ostrożność. Za to wiejskie widoki wzdłuż drogi napawają spokojem.

Na miejsce dotarliśmy oczywiście przed grupą szczecińską i w restauracji Kagra na nich czekaliśmy.

Po paru minutach zaczęła pojawiać się ekipa ze Szczecina

siwobrody

oclahomapl i Marek

rudzielec102
W czasie gdy siwobrody załatwiał swoje sprawy, my ruszyliśmy na objazd Maszewa i podziwialiśmy widoki.

W parku natknęliśmy się na Pomnik poległych w I wojnie światowej mieszkańców Maszewa, jest to modernistyczny monument powstały w latach dwudziestych XX wieku na przedmieściach Maszewa (woj. zach.-pom.). Jest jedną z największych i najoryginalniejszych tego typu budowli na Pomorzu Zachodnim.

W czasie objazdu Maszewa udało nam się znaleźć ernira, który gdzieś na trasie odłączył się od szczecińskiej ekipy

Już razem udaliśmy się dalej aż dotarliśmy do baszty

Baszta Francuska, dawniej Baszta Bramy Nowogardzkiej, położona jest w północno-zachodnim odcinku murów.

W dalszą drogę ruszyliśmy wzdłuż murów obronnych

Kamienne mury obronne jak przed wiekami określają granice średniowiecznego grodu. Tworzą one rzadko spotykany na Pomorzu kształt koła o średnicy 400 m, z regularnym, szachownicowym rozplanowaniem ulic.

Basia po drodze nie przepuściła żadnemu zwierzakowi :)

I w końcu dotarliśmy na maszewski rynek

Po objechaniu rynku rozpoczęliśmy powrót do restauracji, gdy natknęliśmy się na ciekawie zwieńczone kominy o których wspominał siwobrody:

Po powrocie do restauracji spotkaliśmy -kiwi- przybyłą samotnie ze Stargardu. Najbardziej głodni zaczęli odtwarzać utracone kalorie:

Po sutym posiłku ruszyliśmy w drogę powrotną do Stargardu. Prowadził oclahomapl już mało uczęszczanymi drogami. Nam pozostało trzymać się za nim i podziwiać widoki.

W drodze powrotnej:

w drodze z Maszewa © Trendix

to jest parwdziwa natura © Trendix

Po dojechaniu do Stargardu i odłączeniu się pozostałej grupy rudzielec102, siwobrody, ja i Marek udaliśmy się do Zieleniewa nad Miedwie.
Nad Miedwiem © Trendix

Po małym co nieco ja wróciłem do domu do Stargardu a oni ruszyli do Szczecina. Mieli trochę więcej niż ja do przejechania :)