Styczeń, 2017

Styczniowe kółeczko

Niedziela, 29 stycznia 2017 · dodano: 19.03.2017 | Komentarze 1

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Grzędzice - Żarowo - Lubowo - Stargard

Jakoś po zimie nie mogę się pozbierać i zmusić do rowerowych wyjazdów. Dziś jednak pogoda spowodowała że udało mi się wsiąść na rower i postanowiłem trochę się pokręcić. Jako że Monika i siwobrody wybierali się do Morzyczyna załatwić noclegi dla Niewidomych na Tandemach którzy wezmą udział w II szosowym maratonie dookoła Miedwia postanowiłem spotkać się z nimi. Ruszyłem więc najpierw nad Miedwie. Porobiłem kilka zdjęć i podjechałem na kawę do Orlenu. Po wypiciu kawy podjechałem do Polonusa gdzie już przybyli Monika i siwobrody. Po załatwieniu spraw w Polonusie ruszyliśmy na promenadę. Po spacerze pożegnałem ich i ruszyłem w drogę. Dotarłem do drogi technicznej wzdłuż obwodnicy i dalej do torów kolejowych. Tu zaczęły się schody, na drodze wzdłuż torów leżał śnieg, twarde zmrożone koleiny  utrudniały jazdę ale jakoś dotarłem do drogi Lipnik - Grzędzice. Z Grzędzic już asfaltem dotarłem przez Żarowo na skraj Lubowa i postanowiłem zajrzeć na Żabie uroczysko. Po dojechaniu do skraju lasu wjechałem na całkowicie oblodzoną drogę i od razu zaliczyłem glebę :). Było nawet ciężko poruszać się na nogach tak było ślisko. Podprowadziłem kawałek rower a potem wsiadłem na niego i pojechałem poboczem na którym leżał śnieg i koła miały jaką taką przyczepność :). Po dojechaniu na uroczysko zrobiłem kilka zdjęć i ruszyłem w drogę do domu. Po wyjechaniu z lasu przebrnąłem z kolei trochę błotnistej drogi i dalej już asfaltem pojechałem do domu. Chyba z kolejnymi wyjazdami poczekam na lesze warunki drogowe :)

W drodze nad Miedwie

Rowerem w Nowy Rok

Niedziela, 1 stycznia 2017 · dodano: 03.01.2017 | Komentarze 1

Pilchowo - Tanowo - Węgornik - J. Świdwie - Węgornik - Tanowo - Pilchowo

Po wesoło spędzonym Sylwestrze tak jak i w ubiegłym roku w gronie znajomych u siwobrodego trzeba było rozpocząć sezon rowerowy 2017 :). Wstałem ok. 10:30 jako jeden z ostatnich w towarzystwie :), ale po porannej toalecie i wypiciu kawy byłem gotowy do drogi. Do naszego Sylwestrowego towarzystwa na wycieczkę dołączył Maciej z Siedlec wraz z pilotką Bożeną z Stargardu. Po 12:00 udało nam się przygotować sprzęt i ruszyć w drogę. Jako że nie chciało nam się jechać na Głębokie na miejsce zbiórki Noworocznego Rajdu organizowanego przez Gryfusa więc kierujemy się powoli w stronę Tanowa. Po drodze dogania nas Gryfusowa ekipa, w Tanowie chwila przerwy na zebranie całej grupy. Okazuje się że zebrało się ok. 70 rowerzystek i rowerzystów. Całą grupą ruszamy już do celu czyli Rezerwatu Świdwie. Po dotarciu na miejsce Prezes Gryfusa wita wszystkich i składa Noworoczne życzenia rozdając każdemu uczestnikowi "Poradnik rowerzysty". Rozpoczyna się pieczenie kiełbasek, moczenie ust w szampanie :), składanie życzeń i wesołe rozmowy. Zrobiło się trochę chłodno bez kręcenia pedałami więc z grupą Niewidomi na Tandemach postanawiamy ruszać w drogę powrotną. Jako że moja żona nie jest rowerowa i została w domu siwobrodego dzwonię do niej z Tanowa że będziemy za pół godziny, dzięki temu po dotarciu do domu mamy przygotowany ciepły posiłek :). Po zajęciu miejsc przy stole wszyscy wychłodzeni chętnie korzystają z ciepłych dań, najchętniej siwobrody ale nie będę wymieniał co i ile on pochłonął :D. Miło rozpoczęty Nowy Rok. Życzę wszystkim wielu rowerowych przygód w tym 2017 roku :)

Przygotowanie do drogi
Przygotowanie do drogi © Trendix

W drodze
W drodze © Trendix

Chwila przerwy na zebranie się całej grupy w Tanowie
Chwila przerwy na zebranie się całej grupy w Tanowie © Trendix

W drodze nad Świdwie
W drodze nad Świdwie © Trendix

Daniel z nowym uczestnikiem akcji Niewidomi na Tandemach :)
Daniel z nowym uczestnikiem akcji Niewidomi na Tandemach :) © Trendix

Dotarlismy do celu, ognisko już płonie
Dotarliśmy do celu, ognisko już płonie © Trendix

Maciek z Bożenką którzy dołączyli do nas na rajd
Maciek z Bożenką którzy dołączyli do nas na rajd © Trendix

Jest i Prezes Samej ramy z Polic :)
Jest i Prezes Samej Ramy z Polic :) © Trendix

Ekipa Niewidomi na Tandemach
Ekipa Niewidomi na Tandemach © Trendix

Jak jest ognisko to i kiełbaski :)