krótkie do 20 km

Rowerowa Masa krytyczna

Sobota, 17 września 2022 · dodano: 23.09.2022 | Komentarze 2

Po dwóch latach wsiadłem znowu na rower :) .  Nie był to wielki dystans ale podobało mi się to. Wziąłem udział w Rowerowej Masie Krytycznej zorganizowanej przez Stargardzkie Porozumienie Rowerowe i Starostwo Powiatowe w Stargardzie. Spotkałem wielu znajomych których nie widziałem od czasu gdy przesiadłem się na motocykl.
Chyba zacznę to robić częściej :)

Zbiórka na Rynku Staromiejskim
Zbiórka na Rynku Staromiejskim © Trendix
Na trasie
Na trasie © Trendix
Na Bobrowej Polanie
Na Bobrowej Polanie © Trendix

h km/h:

Z wizytą u bensaka po raz któryś :)

Sobota, 31 sierpnia 2019 · dodano: 02.09.2019 | Komentarze 3

Psarskie - Nojewo - Zajączkowo - Psarskie

Powiadamia mnie siwobrody jakiś czas temu, że mamy zaproszenie do odwiedzin od Ewy i benaska, a że bardzo ich lubimy nie wypada nie skorzystać więc planujemy wyjazd do Niemiec. Gdy jednak benasek przysyła mi adres gdzie mamy się pojawić okazuje się, że tym razem nie musimy przekraczać granicy i mamy ich odwiedzić w Wielkopolsce :). Dobrze, że to się wyjaśniło nim zjawiliśmy się pod drzwiami w ich niemieckim domu :D. Po powrocie z trasy w piątek przygotowuję się do wyjazdu, pakuję rowery na bagażnik i po przyjeździe siwobrodego o 19:00 ruszamy w drogę. Do Drezdenka jadę znaną mi bardzo dobrze drogą, którą pokonuję prawie w każdą środę :), dalej już prowadzi nas nawigacja. Jako że pomyliła mi się kolejność cyferek w adresie podanym przez benaska trafiamy najpierw pod dom z którego wygląda przez okno jakaś obca Pani i mówi że nikt taki tu nie mieszka :D. Sprawdzam jeszcze raz adres przysłany przez benaska i wykrywając błąd wprowadzam do nawigacji właściwy numer i już po 5 minut trafiamy pod właściwy dom :). Po serdecznym powitaniu późna kolacja i przystępujemy do degustacji piw, których u benaska nigdy nie brakuje :) a że każde jest inne więc mamy co próbować :). Na degustacji schodzi nam pół nocy, ale w końcu idziemy spać. Jako że benasek ma dar do wynajdywania ciekawostek w sobotę wsiadamy na rowery i ruszamy do Galerii Sztuki Naiwnej. Nie bardzo wiemy czego tu się spodziewać bo cóż to takiego "sztuka naiwna". W bramie obejścia wita nas gospodarz Adam Liszcz, zaprasza nas do stołu, podaje wodę dla spragnionych i zaczyna swoją opowieść. Adam jest warszawiakiem z krwi i kość, który jakieś sześć lat temu postanowił zmienić swoje warszawskie życie na spokojniejszą okolicę, kupił od księdza starą plebanie zrujnowaną prawie w 70 % i ją odrestaurował. Założył z partnerką fundację oraz tą właśnie galerię. Jego pasją już od dawna były przydrożne kapliczki, które najpierw podziwiał, potem zaczął katalogować fotografując je i rysując a w końcu widząc zniszczone i zaniedbane zaczął je odrestaurowywać a nawet tworzyć nowe.  Adam jak sam mówi ma słowotok :) ale tak ciekawie opowiada, że minęły nam u niego 2 godziny. Po pożegnaniu a Adamem nie mieliśmy wielkiej ochoty na wyprawy rowerowe ale głupio tak po jednym kilometrze wracać do domu. benasek proponuje więc nam jazdę do kolejnej wsi i ruszamy w stronę Nojewa. Jadąc do Nojewa drogą 116 po lewej stronie wśród drzew i krzaków widzimy kawałek starego wiaduktu kolejowego a po dojechaniu do wsi kolejny do którego podjeżdżamy. Wiadukt robi wrażenie, trzy przęsłowy, wysoki, ceglany który robi duże wrażenie. Oglądając wiadukt  dostrzegamy tabliczkę wskazującą kierunek do drezyn, próbujemy przedostać się tam z rowerami ale okazuje się to mało możliwe, ruszamy więc inną drogą myśląc że przecież musi być jakiś lepszy dojazd. No i we wsi natykamy się na kolejny drogowskaz do drezyn. Podjeżdżamy pod budynek Dworca Kolejowego Nojewo przy którym kręci się jakiś Pan, okazuje się że to właściciel dworca. Kupił go w 2015 roku, dworzec niszczał przez 20 lat, obecnie położono nowy (stary) dach, odnowiono elewację i wstawiono okna. Wszystko zgodnie z historycznymi detalami. Powstało również stowarzyszenie, które próbuje uatrakcyjnić ten rejon turystycznie. Właściciel dworca zaproponował nam przejażdżkę drezynami kupiliśmy więc kartonowe bilety po 10 zł jak za dawnych czasów PKP i wsiedliśmy do drezyny :) Była ciężka a my zmęczeni upałem więc dojechaliśmy tylko do drugiego wiaduktu i wróciliśmy z powrotem na stację. Tu przesiadamy się do drezyny spalinowej i odbywamy przejażdżkę do trzeciego wiaduktu. Drezyna robi wrażenie :) otwarta zawiana liśćmi i gałęziami ale raźnie mknie do przodu napędzana silnikiem Żuka :). W razie czego z drugiej strony drezyny zamontowany jest silnik mercedesa :).  Po przejażdżce stwierdzamy, że musimy tu jeszcze kiedyś się pojawić i wybrać na dłuższą trasę. Po wyjeździe ze stacji podjeżdżamy jeszcze pod sklep w celu uzupełnienia płynów i ruszamy w drogę powrotną, tym razem przez wieś Zajączkowo. Po paru kilometrach znowu jesteśmy w Psarskie. Okazuje się że naszą krótką trasą objechaliśmy dwa jeziora: Jezioro Zajączkowskie i Jezioro Psarskie. Po powrocie do domu znowu degustacja piwa, grill i długie rozmowy :). W niedzielę poszliśmy jeszcze zobaczyć nad Jezioro Psarskie gdzie benasek zażył pierwszej w tym roku kąpieli i wracamy do domu. Czas szybko mija, nadchodzi pora pożegnania gościnnych gospodarzy, pakujemy rowery znowu na samochód i ruszamy z siwobrodym w drogę do domu. To był wspaniały weekend. Dzięki Ewa i Krzysiek!

czas ruszyć na rowery
czas ruszyć na rowery © Trendix

w drodze do galerii
w drodze do galerii © Trendix

docieramy do Galerii Sztuki Naiwnej
docieramy do Galerii Sztuki Naiwnej © Trendix

przy stole z Adamem snującym swoje opowieści
przy stole z Adamem snującym swoje opowieści © Trendix

w pracowni u Adama © Trendix

w drodze do Nojewa
w drodze do Nojewa © Trendix

wśród drzew widać pierwszy wiadukt
wśród drzew widać pierwszy wiadukt © Trendix

dojeżdżamy do drugiego wiaduktu
dojeżdżamy do drugiego wiaduktu © Trendix

siwobrody i  benasek pod wiaduktem
siwobrody i benasek pod wiaduktem © Trendix

drogowskaz do drezyn
drogowskaz do drezyn © Trendix

odnajdujemy Stację Nojewo
odnajdujemy Stację Nojewo © Trendix

jeszcze tylko kontrola biletów i ruszamy :)
jeszcze tylko kontrola biletów i ruszamy :) © Trendix

trzeba było trochę się pomęczyć
trzeba było trochę się pomęczyć © Trendix

motorową drezyną było znacznie łatwiej :)
motorową drezyną było znacznie łatwiej :) © Trendix

w drodze do Zajączkowa © Trendix

w Zajączkowie
w Zajączkowie © Trendix

w oczekiwaniu na grilla :)
w oczekiwaniu na grilla :) © Trendix

benasek podaje do stołu :)
benasek podaje do stołu :) © Trendix

Nieudana próba roweru :)

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 28.07.2019 | Komentarze 0

Stargard - Golczewo - Stargard

Postanowiłem dziś wypróbować swój rower odebrany w tygodniu z serwisu, za który trochę zapłaciłem  Nie chciało mi się jednak prażyć w słońcu więc postanowiłem zrobić to późnym popołudniem. Po 18:00 gdy miałem wychodzić z domu przyszedł smsem Alert RCB o bardzo silnych wiatrach, gradzie i burzach ale kto by tym się przejmował . Zszedłem do piwnicy, wyprowadziłem rower i zobaczyłem że dość silnie wieje ale co mi tam  Ruszyłem w kierunku Golczewa i dalej polną do drogi technicznej przy obwodnicy. Tu usłyszałem grzmoty i gdy zerknąłem w kierunku Stargardu zobaczyłem że chyba tam już pada . Postanowiłem wracać, zaczęło trochę padać, wiało cały czas dość silnie aż do dojechania do os. Letniego gdzie wiatr ucichł  Teraz wyglądam przez okno a tu zero wiatru, deszcz nie pada i świeci słoneczko, trzeba było jednak się nie bać i pojechać dalej .

chmury w drodze napotkane :)
chmury w drodze napotkane :) © Trendix

Turniej dla Filipa

Czwartek, 27 czerwca 2019 · dodano: 30.06.2019 | Komentarze 0

Stargard

Nie była to jakaś rowerowa wycieczka. W czwartek na boisku Szkoły Podstawowej nr 1 odbywał się Charytatywny Turniej Koszykówki dla Filipa organizowany przez Stowarzyszenie Kibiców Spójni - Pierwsza Brygada. Dziś udało się szybko trasę zrobić więc postanowiłem podjechać samochodem na tą imprezę i pokibicować drużynie wystawianej przez Stargard na Rowery. Po zajrzeniu na Fejsa zobaczyłem wpis Jacka aby kto może przyjechał rowerem gdyż mamy stanowić eskortę dla Filipa :). Pojechałem więc rowerem. Do turnieju zgłosiły się 24 drużyny. Dzięki nim i przybyłym kibicom dla Filipa zebrano prawie 3,5 tys. zł. Fajna inicjatywa.

Stargard na Rowery przygotowuje swoje stanowisko
Stargard na Rowery przygotowuje swoje stanowisko © Trendix

Eskorta Filipa :)
Eskorta Filipa :) © Asia Jonko

Przybywa bohater tego wydarzenia - Filip
Przybywa bohater tego wydarzenia - Filip © Trendix

trwają mecze turniejowe
trwają mecze turniejowe © Trendix

a za wrzucenie datku do puszki można zjeść ciasto lub kiełbasę :)
a za wrzucenie datku do puszki można zjeść ciasto lub kiełbasę :) © Trendix

Rowerowa Masa Krytyczna 2019 w Stargardzie

Sobota, 13 kwietnia 2019 · dodano: 19.05.2019 | Komentarze 1

Stargard

Jak co roku na wiosnę Stargardzkie Porozumienie Rowerowe zorganizowało Rowerową Masę Krytyczną. Jako że pogoda w ostatnim okresie była w kratkę na Rynku Staromiejskim zebrało się mniej rowerzystów niż na poprzednich masach ale i tak było ponad 150 rowerzystów. Po przywitaniu wszystkich przez Mirosława Mazańskiego i Prezydenta Miasta Pana Rafała Zająca rowerzyści w eskorcie Policji i Straży Miejskiej ruszyli na przejazd ulicami Stargardu. Tym razem przejazd kończył się na boisku Szkoły Podstawowej nr 7 przy Placu Majdanek gdzie zorganizowano poczęstunek grochówką i kiełbaskami. Ja po dotarciu na boisko zaraz się urywałem gdyż jechałem na zakończenie sezonu morsowego klubu Miedwianie - Stargardzki Klub Morsów do którego należy moja żona :)

Jako że tym razem znowu zapomniałem włożyć do aparatu baterii nie mam zdjęć z masy ale mam tylko film :).

Film z masy: PLAY

Tradycyjnie zapalić znicze z SnR

Czwartek, 1 listopada 2018 · dodano: 17.05.2019 | Komentarze 0

1 Listopada już tradycyjnie wsiedliśmy na rowery by zapalić znicze. Było nas tylko czworo ale nie ważna ilość ale ważne że tradycję podtrzymaliśmy :). Najpierw podjechaliśmy pod pomnik papieża JPII gdzie powitała nas Asia z synem :). Po zapaleniu znicza ruszyliśmy na stary cmentarz gdzie znicz zapaliliśmy przy głównym krzyżu. Kolejnym naszym celem był nowy cmentarz gdzie również zapaliliśmy znicz przy głównym krzyżu. Potem dla rozgrzewki zrobiliśmy jeszcze kółeczko przez Golczewo i Giżynek i wróciliśmy do domów.

spotykamy się jak zwykle pod Bramą Pyrzycką

Ślub Beaty i Arka :)

Sobota, 22 września 2018 · dodano: 10.10.2018 | Komentarze 1

Stargard

Dziś był wyjątkowy dzień dwoje członków naszego Stowarzyszenia "Stargard na Rowery", Beata i Arek brało ślub. Nie mogło nas tam zabraknąć więc po kryjomu zebraliśmy się z tyłu Urzędu Miasta :). Gdy w USC rozpoczęła się uroczystość my przed wejściem utworzyliśmy szpaler i czekaliśmy na nowożeńców. Gdy po ceremonii zaczęli opuszczać Urząd wystrzeliliśmy konfetti :) . Potem nastąpiło składanie życzeń. Następnie pozwoliliśmy nowożeńcom udać się na swoje przyjęcie a my wróciliśmy do swoich domów. :)

zbieramy się w ukryciu
zbieramy się w ukryciu © Trendix

zbieramy się w ukryciu :)
tworzymy szpaler © Trendix

Na starcie XII maratonu MTB dookoła Jeziora Miedwie

Sobota, 28 lipca 2018 · dodano: 01.10.2018 | Komentarze 0

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard

W XII maratonie MTB dookoła Jeziora Miedwie brało udział kilku przedstawicieli Stowarzyszenie "Stargard na Rowery" więc urządziliśmy dla nich Pit Stop aby mieli gdzie przygotować się do startu i odpocząć po starcie :).  Wsiadłem więc na rower i postanowiłem im towarzyszyć przy starcie i powrocie na mecie. Kilometrów wiele nie wykręciłem ale miło było z wszystkimi się spotkać :)

Pitstop Stowarzyszenia
Pitstop Stowarzyszenia "Stargard na Rowery" © Trendix

no to czas startować
no to czas startować © Trendix

czekamy na powrót naszych zawodników na metę
czekamy na powrót naszych zawodników na metę © Trendix

Nasi przedstawiciele już z medalami w towarzystwie Prezesa i jego małżonki :)
Nasi przedstawiciele już z medalami w towarzystwie Prezesa i jego małżonki :) © Trendix

Wszystkie fotki z wyjazdu: KLIK

Stargardzki Festyn Organizacji Pozarządowych "Pod Basztą"

Sobota, 26 maja 2018 · dodano: 02.06.2018 | Komentarze 0

Ulicami Stargardu.

Dziś odbywał się Stargardzki Festyn Organizacji Pozarządowych "Pod Basztą" na którym swoje stoisko miało również nasze Stowarzyszenie "Stargard na Rowery". Całkiem zapomniałem o tym wydarzeniu ale po przeczytaniu przypominającego wpisu Jacka na fejsie przebrałem się w barwy klubowe, wsiadłem na rower i udałem się pod Basztę Morze Czerwone gdzie odbywał się festyn. Na stoisku stowarzyszenie rządził już Radek z Martą, było też jeszcze kilku członków stowarzyszenia. Porozmawialiśmy z Prezydentem Stargardu Panem Rafałem Zającem i Zastępcą Prezydenta Panią Ewą Sową. Wszystkim chętnym opowiadaliśmy o pracach stowarzyszenia. Dla dzieci przygotowane były gadżety, kolorowanki a także test z wiedzy rowerowej. Na scenie trwały występy artystyczne. Była to okazja aby zaprezentować Stowarzyszenie szerszej grupie mieszkańców Stargardu.

Prezydent Stargardu odwiedza nasze stoisko
Prezydent Stargardu odwiedza nasze stoisko © Trendix

momentami na stoisku mieliśmy oblężenie :)
momentami na stoisku mieliśmy oblężenie :) © Trendix

Kuba w rozwiązywanym teście popełnił tylko jeden błąd. Brawo Kuba :)
Kuba w rozwiązywanym teście popełnił tylko jeden błąd. Brawo Kuba :) © Trendix

występy na scenie
występy na scenie © Trendix

Radek też postanowił zaśpiewać :D
Radek też postanowił zaśpiewać :D © Trendix

było to wspólne wykonanie piosenki przez chór i przedstawicieli stowarzyszeń
było to wspólne wykonanie piosenki przez chór i przedstawicieli stowarzyszeń © Trendix

Wszystkie zdjęcia z festynu: KLIK

Zobaczyć morsowanie Stargardu na Rowery

Sobota, 7 kwietnia 2018 · dodano: 27.04.2018 | Komentarze 3

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Grzędzice - Stargard

Długo nie zaglądałem na BS ale dlatego że długo tez rowerem nie jeździłem :) Cały luty i marzec bez jednego kilometra. W końcu trzeba było się jednak przemóc. Wykorzystałem do tego okazję że Stargard na Rowery wystawił swoją reprezentację na wyścig smoczych łodzi organizowany na zakończenie sezonu przez Stargardzki Klub Morsów "Miedwianie". Jako że woda nie jest moim ulubionym środowiskiem nie zgłosiłem się do drużyny ale za to postanowiłem pojechać i uwiecznić ich na zdjęciach :) Po 10:00 wsiadłem więc na rower i pojechałem do Morzyczyna. W drodze wiał dość silny wiatr ale pod skosem w plecy więc szybko dotarłem nad Miedwie. Tam spotkałem już zbierającą się reprezentację SnR i poczułem w pełni ten wiatr widząc fale na jeziorze i czując zimno przenikające przez moją bluzę :). W końcu doczekaliśmy się rozpoczęcia imprezy, do zawodów zgłosiło się 6 drużyn, w trakcie losowanie wylosowano trzy pary które miały wykonać po dwa wyścigi. SnR wylosował jako przeciwników Szczecińsko - Policki Klub Morsów i płynąć mieli jako ostatnia para zawodów. Po przygotowaniach rozpoczęły się zawody, obserwowaliśmy zmagania z falami pozostałych drużyn i w końcu przyszedł czas na ostatnią parę. Po starcie SnR wyrwał do przodu i już nie pozwolił odebrać sobie prowadzenia aż do mety. Po dopłynięciu do mety zaczęli ustawiać się do drugiego wyścigu, po komendzie "start" ruszyli ostro do przodu ale tym razem przeciwnicy nie odpuszczali,  na nawrocie sternik łodzi SnR chcąc zyskać przewagę wykonał zbyt mocny skręt co spowodowało przelanie się fali przez burtę łodzi, wiatr dokonał reszty wlewając coraz więcej wody do łodzi co spowodowało jej powolne osiadanie na dnie :). Przeciwnicy popłynęli dalej a reprezentacja SnR zaliczyła swoje pierwsze morsowanie :D.
Gdy już dociągnęli swoją łódź do brzegu zamoczeni prawie pod szyję udali się szybko na przebranie się w suchą odzież, ja się z nimi pożegnałem i ruszyłem w drogę powrotną do Stargardu. Postanowiłem pojechać przez Grzędzice polnymi drogami. Nie było to łatwe gdyż siła wiatru próbowała mnie zatrzymać w miejscu ale dałem radę dotrzeć do domu :). Myślę że teraz częściej wsiądę na rower i zajrzę na BS :)

Już nad Miedwiem
Już nad Miedwiem © Trendix

Pomarszczone wody jeziora Miedwie
Pomarszczone wody jeziora Miedwie © Trendix

reprezentacja SnR zbiera się przed zawodami
reprezentacja SnR zbiera się przed zawodami © Trendix

rozpoczęcie zawodów i losowanie załóg
rozpoczęcie zawodów i losowanie załóg © Trendix

pierwsze załogi wypłynęły
pierwsze załogi wypłynęły © Trendix

Stargard na Rowery szykuje się do wyścigu
Stargard na Rowery szykuje się do wyścigu © Trendix

i ruszyli do pierwszego wyścigu
i ruszyli do pierwszego wyścigu © Trendix

i jako pierwsi meldują się na mecie
i jako pierwsi meldują się na mecie © Trendix

w drugim wyścigu idą łeb w łeb z przeciwnikami
w drugim wyścigu idą łeb w łeb z przeciwnikami © Trendix

wykonują więc ostry skręt
wykonują więc ostry skręt © Trendix

i lądują na dnie :)
i lądują na dnie :) © Trendix

do mety wracają więc pieszo po dnie :)
do mety wracają więc pieszo po dnie :) © Trendix

i tak to zaliczyli pierwsze morsowanie :)
i tak to zaliczyli pierwsze morsowanie :) © Trendix

gdy oni przebierali się w suche ciuszki ja ruszam w drogę powrotną do domu
gdy oni przebierali się w suche ciuszki ja ruszam w drogę powrotną do domu © Trendix