Październik, 2016

Zapalić kilka zniczy

Poniedziałek, 31 października 2016 · dodano: 01.11.2016 | Komentarze 2

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Reptowo - Cisewo - Grzędzice - Żarowo - Stargard.

Jakoś w październiku ciężko było wybrać mi się na rower, czy to jesienna depresja czy może pogoda?? Postanowiłem jednak tak jak w ubiegłym roku objechać pobliskie lapidaria i pozapalać symboliczne znicze. Przeglądając prognozy pogody stwierdziłem jednak że 1 listopada może być deszczowy i nie bardzo nadawać się na wyjazd więc postanowiłem to zrobić dzisiaj. Nie czekając aż nabiorę ochoty na wyjazd zaraz po porannej jak na mnie kawie czyli po jedenastej przebrałem się w rowerowe odzienie i poszedłem na rower. Słaby wiaterek, sucho i nawet nie zimno więc zapowiadał się przyjemny wyjazd. Podjechałem na początek na os. Letnie do pierwszego sklepu, kupiłem 4 znicze i ruszyłem w drogę nad Miedwie. Na DDRce znikomy ruch, po dojechaniu nad Miedwie pustki, zrobiłem więc kilka zdjęć i ruszyłem do Parku Pamięci w Morzyczynie. Po dotarciu tam stwierdziłem że ktoś wygrabił liście i zastałem już zapalony jeden znicz. Pospacerowałem trochę po tym lapidarium i zapaliłem swój znicz. Dalej ruszyłem do Reptowa, po pokonaniu przejazdu nad 10 i krótkim przejeździe przez las znalazłem się w Lapidarium w Reptowie. Tu liście pokrywały okolice starych nagrobków wszedłem na pagórek i pod krzyżem zapaliłem swój znicz. Zauważyłem że dwie panie sprzątają wokół starych grobów znajdujących się za pagórkiem. Po krótkiej przerwie ruszam dalej. Dotarłem do przejazdu kolejowego i dalej wzdłuż torów skierowałem się do drogi prowadzącej do Cisewa. Po dotarciu do tutejszego lapidarium zapalam kolejny znicz, tu też zauważam że ktoś wygrabił i wysprzątał lapidarium. Posiedziałem chwilę na ławeczce i ruszam dalej w drogę. Z Cisewa ruszam przez las do Grzędzic. Wokół szaro buro na niebie i żółto na drodze i drzewach :). Został mi jeszcze jeden znicz, postanawiam więc z Grzędzic skierować się do Żarowa by dalej dotrzeć na Cmentarz Wojenny przy ul. Reymonta w Stargardzie. Gdy opuszczam Grzędzice pojawia się mżawka, która towarzyszy mi już do samego domu. Po drodze zaglądam na Żabie Uroczysko, którego niestety czas się chyba kończy, gdyż wody już w nim nie ma a nawet drogowskaz który wskazywał do niego kierunek poległ przy drodze. Wiosną już tu chyba rechotu żab nie usłyszę jak to było parę lat temu ( rok 2013 ) . Ruszam dalej by po chwili dotrzeć na Cmentarz Wojenny. Co rzuca mi się w oczy?? na każdym krzyżu stoi zapalony znicz, przy pozostałych nagrobkach już nie, zapalam więc swój znicz pod mogiłą z radziecką gwiazdą i ruszam w drogę do domu. Z daszka kasku coraz więcej wody kapie :) więc już bez zatrzymywania się docieram do domu. Mimo tej mżawki fajnie było znowu na rower wsiąść.

W drodze nad Miedwie

Widok na Stargard z drogi Grzędzice - Żarowo © Trendix

Wyschnięte Żabie Uroczysko
Wyschnięte Żabie Uroczysko © Trendix

I drogowskaz do niego prowadzący
I drogowskaz do niego prowadzący © Trendix

Na Cmentarzu Wojennym
Na Cmentarzu Wojennym © Trendix

Wszystkie zdjęcia z wyjazdu: KLIK

Trasą różową z Stargardem na Rowery wg przewodnika Mirka Mazańskiego "Stargard i okolice przewodnik rowerowy".

Niedziela, 2 października 2016 · dodano: 15.10.2016 | Komentarze 3

Stargard - Gogolewo - Dalewo - Czarnkowo - Marianowo - Wiechowo - Kępno - Dobrzany - Szadzko - Tarnowo - Sulino - Golinka - Golina - Pęzino - Ulikowo - Bębnikąt - Tychowo - Święte - Strachocin - Stargard.

W niedzielę wziąłem udział w kolejnym już rajdzie rowerowy organizowany przez Stargard na Rowery trasami wg przewodnika Stargard i okolice - przewodnik rowerowy, którego autorem jest Mirosław Mazański. Tym razem była to Trasa różowa nazwana w przewodniku "Do Dobrzan i cysterskiego Marianowa". Przed godziną dziewiątą na miejscu startu czyli na parkingu przed Biedronką przy ul. Gdańskiej zjawiło się ponad 20 rowerzystek i rowerzystów w tym dość liczna grupa z Szczecina. Gdy minęła godzina startu ruszyliśmy na trasę robiąc przerwy przy ciekawych miejscach opisanych w przewodniku. W Marianowie zajrzeliśmy nad tutejsze jezioro oraz oczywiście do klasztoru, wstąpiliśmy również na małe zakupy do tutejszego sklepu spożywczego gdzie mogliśmy wypić kawę po 2,99 zł :) uprzejmy pan sprzedawca postawił nam kilka kaw gratis za co mu dziękujemy :). Gdy w samo południe dotarliśmy do Dobrzan mieliśmy okazję odsłuchać miejscowego hejnału. Kolejna dłuższa przerwa miała miejsce w przy zamku w Pęzinie. Potem już droga powrotna do Stargardu. Humory wszystkim dopisywały więc droga szybko nam mijała. Rajd zakończyliśmy na stargardzkim rynku. Super spędzone przedpołudnie :)

Zbiórka przed startem

Nad Jeziorem Marianowskim © Trendix

Dąb Sydoni przy klasztorze w Marianowie
Dąb Sydoni przy klasztorze w Marianowie © Trendix

Przy sklepie w Mraianowie gdzie kawę podają :)
Przy sklepie w Marianowie gdzie kawę podają :) © Trendix

Prawie jak na skałkach :)
Prawie jak na skałkach :) © Trendix

W drodze © Trendix

Przydrożne krajobrazy
Przydrożne krajobrazy © Trendix

Koniec wycieczki na rynku w Stargardzie