Lipiec, 2015

Popołudniowe kółeczko przez Sowno

Poniedziałek, 27 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 3

Stargard - Grzędzice - Sowno - Wielgowo - Niedźwiedź - Reptowo - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard.

Jak to u mnie bywa weekend ma trzy dni, przez dwa dni wiał wiatr a ja rowerem jeździłem więc dziś gdy wiatru nie było nie mogłem odmówić sobie tej przyjemności :). Po ruszeniu zaraz skierowałem się do mojej ulubionej ścieżki na Grzędzice. Po minięciu przystanku kolejowego skierowałem się do wsi by po objechaniu stawu ruszyć drogą do Sowna. Gdy skończyła się brukowana droga za Grzędzicami wjechałem do lasu i już spokojnie pojechałem sobie do Sowna. Tam po minięciu kamienia młyńskiego pojechałem do końca miejscowości by wjechać na drogę do Wielgowa. Jechało się nią tym razem lepiej bo większe kamienie zostały już gdzieś wbite głębiej przez pojazdy lub poleciały na boki :). Dojechałem do miejsca odpoczynku na skraju Reptowskich Torfowisk zrobiłem sobie krótką przerwę. Dalej udałem się przez Wielgowo - Zdunowo do Niedźwiedzia, tym razem szpital w Zdunowie ominąłem z lewej strony. Z Niedźwiedzia asfaltem do Reptowa by za wsią znowu wjechać do lasu. Gdy dotarłem do Morzyczyna postanowiłem zajrzeć do Parku Pamięci i sprawdzić czy naprawiono tablicę, która leżała połamana na schodach gdy ostatnio tu byłem. Okazało się że ktoś się zlitował, pozbijał ją w całość i zawiesił na drzewie.  Na pewno nie był to nikt z Stowarzyszenia "Kobylanka Gminą dla swoich mieszkańców" :D bo odpowiedzieli mi poprzednio że to nie ich sprawa. Jakże inne podejście :) gdy wczoraj wspomniałem członkowi Stowarzyszenia Rozwoju Krępcewa że tablicę przy zamku podwiewa wiatr od razu była odpowiedź podjedziemy i naprawimy :). Po chwili przerwy pojechałem w kierunku Orlenu, gdy jechałem DDRką z przeciwka ujrzałem Mariusza z jeszcze jednym rowerzystą którego nie poznałem :) krzyknęliśmy cześć i jechaliśmy dalej. Teraz po wpisach endomondo wiem że to był Marek :D. Na Orlenie zakupiłam kawę i udałem się nad Miedwie. Z kawą w jednym reku ciężko się jedzie więc o mało się nie wywaliłem waląc kolanem o kierownicę :D. Po dotarciu nad Miedwie wypiłem kawę, zrobiłem parę fotek i ruszyłem do domu. Po dojechaniu do Lipnika postanowiłem znaleźć Kościół Filialny pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Gdzieś rzuciła mi się fotka w necie i postanowiłem go znaleźć :) Gdy w końcu podjechałem do niego okazało się że już go chyba kiedyś widziałem :D, zresztą na teren i tak nie można wejść bo bramka zamknięta na trzy spusty. Pstryknąłem mu jednak fotkę dla pewności gdyby się okazało że jeszcze go nie uwieczniałem :D. A potem już przez poligon pognałem do Stargardu. Po minięciu więzienia dojechałem do skrzyżowania i już DDRką prosto pod blok. Fajnie że chociaż jeden z trzech wyjazdów mógł być zrealizowany bez walki z wiatrem :)

Ulubioną ścieżką do Grzędzic

Kamień młyński w Sownie © Trendix

W drodze do Wielgowa
W drodze do Wielgowa © Trendix

A słoneczko choć przez chmury promienie na ziemię zsyła :)
A słoneczko choć przez chmury promienie na ziemię zsyła :) © Trendix

W drodze do Wielgowa
W drodze do Wielgowa © Trendix

Przerwa na skraju Reptowskich Torfowisk
Przerwa na skraju Reptowskich Torfowisk © Trendix

Przerwa na magnez :)
Przerwa na magnez :) © Trendix

W Zdunowie musiałem chwilę poczekać :)
W Zdunowie musiałem chwilę poczekać :) © Trendix

I znowu nad 10 © Trendix

Park Pamięci w Morzyczynie
Park Pamięci w Morzyczynie © Trendix

Kawa z Orlenu nad Miedwiem :)
Kawa z Orlenu nad Miedwiem :) © Trendix

W drodze z Kunowa do Lipnika
W drodze z Kunowa do Lipnika © Trendix

Kościół w Lipniku
Kościół w Lipniku © Trendix

W drodze do Stargardu
W drodze do Stargardu © Trendix

Wszystkie zdjęcia z wyjazdu: KLIK

Rowerem na rajd pieszy z "Ścieżkami Pomorza"

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 2

Stargard - Witkowo - Kolin - Krępcewo - Stargard

W niedzielę Fundacja Ścieżkami Pomorza organizowała rajd pieszy pod hasłem "Krępcewo. Dziedzictwo Wedlów". Postanowiłem zatem spotkać się z tą grupą zaprzyjaźnionych osób nie rezygnując jednak z roweru :). Jako że rajd miał się rozpocząć na stacji w Kolinie gdzie oni mieli dotrzeć pociągiem a postanowiłem pojechać tam rowerem. Przed dziesiątą ruszyłem w kierunku Kolina. Dziś wiał okropny boczny wiatr który za Witkowem na otwartej przestrzeni chciał mnie koniecznie zepchnąć na przeciwległy pas jezdni :).  Na przystanek kolejowy w Kolinie dotarłem 15 minut przed planowanym przyjazdem pociągu. Miałem zatem czas na fajeczkę i jakiegoś musli do przegryzienia. Pociąg przybył dość punktualnie i wysiadła z niego grupa znajomych, po powitaniu ruszyliśmy w drogą chwilę oczekując na otwarcie szlabanu na przejeździe, który jak kilka w tych okolicach jest cały czas zamknięty i otwiera się tylko na żądanie. Jako że byłem rowerem wyjeżdżałem sobie do przodu by potem wrócić do grupy na chwile rozmów :). Pierwszym punktem przy którym się zatrzymaliśmy była żwirownia Krępcewo, w której wyrobiskach utworzyły się dwa szmaragdowe jeziorka :), muszę przyznać że byłem tu pierwszy raz :).  Dalej droga prowadziła nas do megalitycznego grobu. Okazało się że polna droga którą nieraz już pokonywałem tym razem została rozorana i zalana gnojowicą :) więc łatwo ją przebyć nie było. W drodze do megalitu zatrzymaliśmy się na chwilę przy głazie zwanym "Stół Ofiarny" gdzie zastanawialiśmy się kogo by tu złożyć w ofierze :). Potem dotarliśmy do megalitów gdzie po zapoznaniu się z historią grobu opisaną na zamontowanej tam tablicy informacyjnej i zrobieniu kilku zdjęć zrobiliśmy chwilę przerwy na pogawędki. Następnym punktem programu były ruiny zamku Wedlów w Krępcewie. Postanowiłem pojechać tam od razu i tam poczekać na pieszą grupę. Po dotarciu do ruin przekąsiłem kolejnego musli, porobiłem trochę zdjęć ruin i okolicy aż po niecałej godzince dotarli tu uczestnicy rajdu pieszego. Po sesji zdjęciowej i obejrzeniu ruin ruszyliśmy do następnego punktu wycieczki czyli Stelli Dziękczynnej. Gdy dotarła tam grupa piesza oczywiście znowu kilka fotek i ruszamy pod kościół w Krępcewie gdzie robimy dłuższą przerwę w oczekiwaniu na przybycie Jarka Stychlerza który ma nam opowiedzieć o historii kościoła i nie tylko. Gdy przybywa nasz przewodnik kończymy przerwę i udajemy się na zwiedzanie kościoła w którym zachowało się wiele starych elementów choć nie wszystkie można zobaczyć bo wiele akurat jest w konserwacji. Po zwiedzaniu kościoła grupa została zaproszona przez przedstawiciela Stowarzyszenia Rozwoju Krępcewa na herbatkę. Ja jednak postanowiłem się tu pożegnać z grupą i ruszyć w drogę do domu. Jako że nie chciało mi się jechać asfaltem zaraz za Krępcewem skręcam na betonkę i docieram do Kanału Rzeplińskiego wzdłuż którego jadąc po płytach jumbo docieram aż do 10. Kanał pokonuję po nieczynnym mostku, przejeżdżam pod 10 i drogą polną wzdłuż torów a potem ulicą Sadową docieram do Warszawskiej. Potem tylko przejazd przez rondo na Różaną i już jestem prawie w domu. Dzień bardzo udany :) spotkanie z grupką nierowerowych przyjaciół i jazda rowerem więc wszystko można pogodzić.

W drodze do Kolina
W drodze do Witkowa © Trendix

Przy drodze do Kolina
Przy drodze do Kolina © Trendix

Jak widać po drzewach, wiatr wiał dziś okrutnie :)
Jak widać po drzewach, wiatr wiał dziś okrutnie :) © Trendix

Koniec asfaltu a do satcji PKP dojazd zniszczonym brukiem :)
Koniec asfaltu a do stacji PKP dojazd zniszczonym brukiem :) © Trendix

W oczekiwaniu na przybycie piechurów wcinam musli :)
W oczekiwaniu na przybycie piechurów wcinam musli :) © Trendix

I przybyła ze Szczecina grupa piechurów :)
I przybyła ze Szczecina grupa piechurów :) © Trendix

Jeszcze tylko czekamy na podniesienie szlabanu i w drogę :)
Jeszcze tylko czekamy na podniesienie szlabanu i w drogę :) © Trendix

Jeziorko w wyrobisku żwirowni Krępcewo
Jeziorko w wyrobisku żwirowni Krępcewo © Trendix

Nawet na chwile nie mogłem roweru bez nadzoru zostawić bo zaraz znikał :)
Nawet na chwile nie mogłem roweru bez nadzoru zostawić bo zaraz znikał :) © Trendix

Piechurzy na szlaku
Piechurzy na szlaku © Trendix

Na głazie zwanym
Na głazie zwanym "Stół Ofiarny" © Trendix

W drodze do Megalitów
W drodze do Megalitów © Trendix

Na megalitach
Na megalitach © Trendix

W drodze do riun zamku Wedlów
W drodze do ruin zamku Wedlów © Trendix

W drodze do ruin zamku Wedlów

Ina przy ruinach zamku Wedlów
Ina przy ruinach zamku Wedlów © Trendix

W oczekiwaniu na przybycie piechurów :)
W oczekiwaniu na przybycie piechurów :) © Trendix

Na ruinach zamku Wedlów w Krępcewie © Trendix

Solenizantka Ania na ruinach
Solenizantka Ania na ruinach © Trendix

W drodze do Stelli mijam charakterystyczne słupy bramne
W drodze do Stelli mijam charakterystyczne słupy bramne © Trendix

Przy Stelli Dziękczynnej
Przy Stelli Dziękczynnej © Trendix

Krótka wizyta na cmentarzu w Krępcewie
Krótka wizyta na cmentarzu w Krępcewie © Trendix

Przed kościołem w Krępcewie czekamy na przewodnika
Przed kościołem w Krępcewie czekamy na przewodnika © Trendix

W kościele w Krępcewie
W kościele w Krępcewie © Trendix

W drodze powrotnej wzdłuż Kanału Rzeplińskiego
W drodze powrotnej wzdłuż Kanału Rzeplińskiego © Trendix

W drodze do domu
W drodze do domu © Trendix

Przez nieczynny mostek :)
Przez nieczynny mostek :) © Trendix

Wzdłuż torów do sadowej
Wzdłuż torów do Sadowej © Trendix

Sadową do Warszawskiej
Sadową do Warszawskiej © Trendix

I już prawie w domu :)
I już prawie w domu :) © Trendix

Wszystkie zdjęcia z tej wycieczki: KLIK

Wieczorne kółeczko przez Rekowo

Sobota, 25 lipca 2015 · dodano: 26.07.2015 | Komentarze 2

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Jęczydół - Bielkowo - Rekowo - Jezierzyce - Niedźwiedź - Reptowo - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard

Miałem w planie dziś od rana pokręcić się po okolicznych lasach i polach, niestety padający deszcz odwiódł mnie od tego planu. Jednak około 18:00 wszedłem na meteo.pl i pokazało że padać już nie będzie, postanowiłem więc zrobić jakieś wieczorne kółeczko. Plan zakładał asfaltowe kółeczko przez Jęczydół - Bielkowo - Kobylankę gdyż po deszczach mogłem spodziewać się błota na polnych drogach. Wsiadłem więc na rower ok. 19:00 i ruszyłem w kierunku Morzyczyna DDRką, po drodze minąłem kilku rowerzystów którzy wracali w kierunku Stargardu. Wiatr okrutnie wiał mi w twarz ale cisnąć na pedały myślałem sobie że za to powrót będzie lżejszy :). W Morzyczynie odbiłem na Jęczydół i dalej do Bielkowa. Odechciewało mi się jechać gdy z powodu wiatru musiałem pedałować nawet wjeżdżając z górki do Bielkowa :). Gdy w końcu dotarłem do Bielkowa coś mnie jednak skusiło by jednak zamiast grzecznie pojechać asfaltem do Kobylanki odbić na Rekowo i pojechać przez las do Jezierzyc. Może to mój rower sam tak z asfaltu ucieka ?? :D.  Jakoś z trudem udało mi się wjechać  pod wiatr i pod górę w kierunku Rekowa no a potem już zjazd do Rekowa z górki. Po przejechaniu Rekowa wjechałem na drogę polną i ruszyłem w kierunku Jezierzyc, no i jak się spodziewałem zaczęły się kałuże przez całą szerokość drogi ale jakoś powoli przez nie przejeżdżałem :) oczywiście byłem ochlapany wodą i błotem zresztą tak samo jak mój rower :). W końcu dotarłem do stawów i wjechałem na chwilę na asfalt :).  Na skrzyżowaniu odbiłem w prawo i ruszyłem w kierunku Motańca. Gdy dotarłem jednak do drogi prowadzącej do 10 zdecydowałem wracać przez Niedźwiedź-Reptowo. Po przejechaniu pod 10 znowu ruszyłem przez las próbując omijać kałuże a których się nie dało ominąć pokonując powoli po ośki w wodzie :). Po dotarciu do drogi prowadzącej do Reptowa ruszyłem już asfaltem by jednak po przejechaniu miejscowości znowu wrócić na leśną drogę :). Jak się domyślacie znowu było trochę błota i wielkie kałuże ale dotarłem w końcu do przejazdu nad 10. Tam zauważyłem że słońce już się chowa a księżyc ładnie widać więc czas wracać do domu :). Po dotarciu do DDRki w Morzyczynie ruszyłem już prosto do Stargardu. Po drodze podjechałem jeszcze do żony do sklepu bo skończyły mi się LD :) i zajechałem na myjnie opłukać błoto z roweru. Gdy rower już lśnił pojechałem do domu. Tam jeszcze tylko nasmarowanie łańcucha i mogłem zakończyć ten wyjazd :). Mimo pierwszych 15 km pod wiejący w twarz wiatr było super :).

Gdy na sfalcie takie kałuże czego można było się w lesie spodziewać ?? :)
Gdy na asfalcie takie kałuże czego można było się w lesie spodziewać ?? :) © Trendix

I już w Jęczydole
I już w Jęczydole © Trendix

Kierunek Bielkowo
Kierunek Bielkowo © Trendix

Na horyzoncie widać już Bielkowo
Na horyzoncie widać już Bielkowo © Trendix

Pierwsze zabudowania Rekowa a dalej w tle Puszcza Bukowa
Pierwsze zabudowania Rekowa a dalej w tle Puszcza Bukowa © Trendix

Nareszcie osłonięty od wiatru ale jak się spodziewałem kałuże drogę zagradzają :) © Trendix

Koło stawów w Jezierzycach

Przejazd nad 10 © Trendix

DDRką do Stargardu
DDRką do Stargardu © Trendix

Jeszcze tylko myjnia i wracam do domu :)
Jeszcze tylko myjnia i wracam do domu :) © Trendix

Wszystkie fotki: KLIK

Kółeczko po pracy, ruiny lotniska i nie tylko :)

Środa, 22 lipca 2015 · dodano: 23.07.2015 | Komentarze 4

Stargard - Giżynek - Golczewo - Koszewo - Wierzbno - Obryta - Reńsko - Dębica - Kluczewo - Golczewo - Giżynek - Stargard

Jako że w weekend popijałem izotoniki mocniejsze niż te dla rowerzystów będąc na Western Piknik Country w Sułominie więc miałem dłuższą przerwę w jeżdżeniu :).  Jak to często w środy u mnie bywa trasa była krótka i o 15:00 byłem już w domu dlatego po obiedzie postanowiłem zrobić małe kółeczko. Wyjechałem więc w kierunku Giżynka i dalej Golczewa i dopiero tam postanowiłem że pojadę na lotnisko. Pojechałem więc w kierunku Cargotecu by po chwili znaleźć się na pasie startowym. Z pasa jednak zjechałem w pierwszą drogę między polami kukurydzy by dotrzeć do drogi równoległej do pasa. Ruszyłem pierw w stronę Skalina gdy dotarłem po chwili do ruin bloku który pamiętam jeszcze w całości z czasów gdy tamtędy jeszcze służąc w Stargardzie maszerowaliśmy do zapasowego rejonu alarmowego :) Wtedy jeszcze blok był w całości a mi utkwiły w pamięci gazety nalepione na szyby zastępujące firanki :). Gdy przejeżdżałem koło ruin zauważyłem dwa samochody stojące przy ruinie. Gdy zmieniłem decyzję i zamiast do Skalina postanowiłem jechać do Koszewa zawróciłem i gdy przejeżdżałem obok ruin wyskoczyło na drogę kilka osób w strojach militarnych z bronią w ręku, nie patrzyłem co to za broń czy do paintballa czy na inną amunicję tylko przydusiłem mocniej na pedały by zniknąć im jak najszybciej z oczu :D.  Drogą polną którą ktoś próbuje miejscami utwardzić odłamkami cegieł i gruzu jechało się tak sobie ale ten rowerek wiele wytrzymuje więc nie narzekałem. Po dotarciu do Koszewa postanowiłem jechać dalej do Wierzbna. Droga do Wierzbna jak Darek ją nazywa "tarka" nie sprawiała mi problemów gdyż przedni amortyzatorek nie przenosił drgań na moje ręce. Tym razem wjechałem do Wierzbna z dołu :). Już kiedyś próbowałem ale droga która prowadzi nad jezioro na początku wioski kończy się na jakimś podwórku :) wtedy zawróciłem z powrotem do normalnej drogi ale tym razem pod bacznym wzrokiem jakiejś gospodyni przejechałem przez podwórko i za domem wyjechałem przez bramę na drogę prowadzącą do wioski wzdłuż jeziora. Na chwilę zajrzałem na plażę, było tam kilka samochodów na parkingu i trochę ludzi zarówno w wodzie jak i na boisku do siatkówki. Po chwili przerwy ruszyłem w kierunku Obrytej by przed torami skręcić w drogę polną wzdłuż torów którą kiedyś jechałem już w przeciwnym kierunku. Minąłem z boku Renice i potem Dębiec i Warnice by po chwili znaleźć się po drugiej stronie lotniska. Fotografowałem wszystkie napotkane ruiny by w końcu podjechać do wieży kontroli lotów. Niestety tam drogi się skończyły i musiałem wrócić, pojechałem więc między hangary ale tam też zrobiono wielki nasyp na drodze i musiałem się cofnąć by dotrzeć do drogi która zaprowadziła mnie na osiedle Kluczewo. Gdy już znalazłem się na osiedlu ruszyłem DDRką w kierunku Golczewa i przez Giżynek do domu. Muszę powiedzieć że nie ma nic lepszego niż taka wieczorna rundka bez wiatru i piekącego słońca :).

Przy Cargotecu
Przy Cargotecu © Trendix

I już na pasie startowym
I już na pasie startowym © Trendix

Polotniskowe ruiny
Polotniskowe ruiny © Trendix

Z tych ruin wyskoczyła na mnie zmilitaryzowana grupa :)
Z tych ruin wyskoczyła na mnie zmilitaryzowana grupa :) © Trendix

W drodze do Koszewa
W drodze do Koszewa © Trendix

Słońce za chmurami ale promienie na ziemię zsyłało :)
Słońce za chmurami ale promienie na ziemię zsyłało :) © Trendix

Już prawie w Koszewie
Już prawie w Koszewie © Trendix

"tarką" do Wierzbna :) © Trendix

Ta droga prowadzi na jakieś podwórko :)
Ta droga prowadzi na jakieś podwórko :) © Trendix

Od tej strony jeszcze do Wierzbna nie wjeżdżałem :)
Od tej strony jeszcze do Wierzbna nie wjeżdżałem :) © Trendix

Nad Miedwiem w Wierzbnie
Nad Miedwiem w Wierzbnie © Trendix

W drodze do Obrytej
W drodze do Obrytej © Trendix

Kierunek Dębica wzdłuż torów
Kierunek Dębica wzdłuż torów © Trendix

Stare hangary © Trendix

Między hangarami
Między hangarami © Trendix

Kiedyś stały tu samoloty a teraz leży jakaś kiszonka
Kiedyś stały tu samoloty a teraz leży jakaś kiszonka © Trendix

No i ktoś postawił blokadę :)
No i ktoś postawił blokadę :) © Trendix

W drodze do Golczewa
W drodze do Golczewa © Trendix

Wieczorne kółeczko

Poniedziałek, 13 lipca 2015 · dodano: 13.07.2015 | Komentarze 1

Stargard - Kunowo - Zieleniewo - Morzyczyn - Grzędzice - Żarowo - Stargard.

Wstałem dziś wcześnie rano by powrócić od rodziców do Stargardu gdyż byłem umówiony na Komendzie do oznakowania roweru. Jako że w sobotę świętowaliśmy urodziny mamy nie dałem radę wracać samochodem w niedzielę :) . Po przyjeździe pojechałem do KPP i oznakowałem rower ale potem musiałem się zdrzemnąć bo oczy same mi się zamykały :) Przed 18 jednak postanowiłem wsiąść na rowerek :) i jak najszybciej z asfaltu wjechać w pole :) Postanowiłem więc pojechać przez poligon do Kunowa. Opady deszczu wielkie nie były ale kałuże i błoto na drogach pozostały więc pod Kunowem rowerek wyglądał już jak nieboskie stworzenie :). Z Kunowa pojechałem już asfaltem do Zieleniewa i Morzyczyna gdzie na Orlenie wypiłem kawę na rozbudzenie i pokrążyłem trochę po polach za Zieleniewem. Potem drogą techniczną, dalej polną wzdłuż torów dotarłem do Grzędzic. Przejeżdżając przez Grzędzice spotkałem mieszkających tam znajomych, chwile porozmawialiśmy i ruszyłem dalej do Żarowa a potem w kierunku Lubowa. Przejeżdżając przez tory skierowałem się w stronę mostu, byłem tu już nie raz ale lubię takie stare żelazne konstrukcje. Po chwili spędzonej przy moście skierowałem się w stronę Żabiego Uroczyska ale tym razem zajechałem do niego od tyłu. Potem zacząłem przebijać się zarośniętą drogą napotykając dodatkowo na niej zwalone drzewa :). W końcu jednak przedarłem się i dotarłem do ul. Orzeszkowej gdzie sfociłem stare zrujnowane spichlerze. A potem już prosto na myjnię spłukać błoto z rowerka. Gdy już zaczął błyszczeć udałem się do domu :). I znowu fajnie było :)

Przez poligon do Kunowa

Wszystkie zdjęcia: KLIK

Oznakowanie roweru

Poniedziałek, 13 lipca 2015 · dodano: 13.07.2015 | Komentarze 3

Ranna przejażdżka do KPP w Stargardzie celem oznakowania roweru.

Nie było łatwo :)

Czwartek, 9 lipca 2015 · dodano: 09.07.2015 | Komentarze 5

Stargard - Krępcewo - Strzebielewo - Kurcewo - Kluczewo - Golczewo - Giżynek - Stargard

Jako że trafił się kolejny dzień wolny wsiadłem znowu na rower i tak jak wczoraj jak najszybciej chciałem wjechać na polne drogi. Z racji tego że musiałem zajrzeć jeszcze do kolegi na Andersa ruszyłem do małej obwodnicy gdzie przy Lidlu niespodziewanie spotkałem Monikę i Jacka (dalej sobie urlopującego :) ). Potem Aleją Dębową dotarłem do Andersa gdzie umówiłem się z kolego na popołudnie (musiał mi powiększyć blat przy komodzie bo zakupiony przez żonę nowy TV nie chciał się zmieścić :D ). Gdy już pogadaliśmy, ruszyłem w drogę, okazało się że Andersa jest naprawdę ślepa i nie ma z niej wyjazdu :), wróciłem więc do Alei Dębowej którą dojechałem do wiaduktu kolejowego i zaczęło się to co lubię :D trawiasta droga wzdłuż łąk z której mogłem podziwiać widoki na Stargard i jego wieże :). Potem dotarłem do znanej drogi do Świętego i po przekroczeniu mostku na Krąpieli pojechałem wzdłuż Iny aż do estakady drogi nr 10 gdzie Kanał Rzepliński wpada Iny. Za estakadą skończyła się droga a nie chciało mi się w koło jechać pojechałem więc wzdłuż wału przeciwpowodziowego przy Inie :), niestety nie jest to tak wygodna droga jak Odra - Nysa a dodatkowo boczny wiatr spychał mnie na ogrodzenie elektrycznego pastucha :) Ale jakoś tą trawę pokonałem i dotarłem do mostu na Inie na wysokości Witkowa Pierwszego, dalej ruszyłem już płytami jumbo wzdłuż Kanału Rzeplińskiego. Walcząc cały czas z bocznym wiatrem dotarłem do ruin zamku w Krępcewie gdzie zrobiłem krótką przerwę. Potem ruszyłem do Krępcewa i od tego momentu aż do Bridgestona walczyłem z wiatrem który przeważnie wiał mi w twarz :). W Krępcewie wstąpiłem do sklepu gdzie zakupiłem izotonik i porozmawiałem z sprzedawczynią która jak się okazało lubi rower i w miarę możliwości też jeździ ciągając dodatkowo przyczepkę z dzieckiem :) Ponarzekaliśmy trochę na dzisiejszy wiatr i ruszyłem dalej :) Zatrzymałem się na chwilę przed Strzebielewem gdzie wyczerpany spożyłem izotonik. Sił z izotonika do walki z wiatrem starczyło mi do Strzyżna. Tam na przystanku zacząłem się raczyć krówką w tubce aby zyskać trochę sił na dalszą drogę :) Dalsza droga prowadziła mnie do Kluczewa a dalej DDRką wzdłuż Bridgestona do Golczewa. I dopiero tutaj wiatr zrobił się prawie w plecy i spokojnie bez wysiłku nareszcie mogłem dotrzeć do domu. Łatwo dziś nie było ale FAJNIE BYŁO :)

Aleją Dębową
Aleją Dębową © Trendix

Na Andersa
Na Andersa © Trendix

Pod wiaduktem
Pod wiaduktem © Trendix

I nareszcie na trawiastej drodze :)
I nareszcie na trawiastej drodze :) © Trendix

I dalej trawami :)
I dalej trawami :) © Trendix

Stargardzkie wieże w oddali :)
Stargardzkie wieże w oddali :) © Trendix

Kanał Rzepliński wpada do Iny © Trendix

Nad Iną
Nad Iną © Trendix

A teraz bez drogi wzdłuż wału
A teraz bez drogi wzdłuż wału © Trendix

W oczy mi popatrzyła :)
W oczy mi popatrzyła :) © Trendix

I łatwo nie było :)
I łatwo nie było :) © Trendix

Ina wśród łąk się wijąca
Ina wśród łąk się wijąca © Trendix

DDRką do Bridgestone © Trendix

W drodze z Golczewa do Stargardu
W drodze z Golczewa do Stargardu © Trendix

Gizynek, już prawie w domu
Giżynek, już prawie w domu © Trendix

Wszystkie fotki z wyjazdu: KLIK

Takie małe testowanie :)

Środa, 8 lipca 2015 · dodano: 09.07.2015 | Komentarze 7

Stargard - Grzędzice - Zieleniewo - Morzyczyn - Reptowo - Niedźwiedź - Motaniec - Kobylanka - Morzyczyn - Zieleniewo - Kunowo - Stargard.

I znowu trafił mi się wolny dzień w środku tygodnia a że właśnie otrzymałem wiadomość z Mad Bike że mój zamówiony rower jest gotowy do odbioru szczęśliwie się złożyło :) Zapakowałem na bagażnik Stevensa i udałem się do Szczecina. Najpierw z wielce szczęśliwą miną obejrzałem zamówiony rower okazało się że ma tylko inne opony niż poprzedni i uregulowałem rachunek, potem poczekałem na diagnozę Stevensa. Diagnoza zabrzmiała do wymiany korba i suport, no cóż jako że lubię gdy wszystko jest sprawne zdecydowałem się chwilę poczekać i wymiana została zrobiona na poczekaniu :).  Po naprawie Stevensa zapakowałem oba rowerki na bagażnik i wróciłem do domu. Poczekałem aż wiatr trochę ucichnie i ok. 19:00 ruszyłem na testowanie roweru. Chciałem jak najwięcej drogi pokonać w terenie do czego ten rower jest stworzony :) więc zaraz ze Stargardu wjechałem na polną ścieżkę którą dojechałem do przystanku kolejowego w Grzędzicach. Dalej postanowiłem jechać drogą polną wzdłuż torów którą nigdy jeszcze nie miałem okazji przejechać, ruch kolejowy jest na tej trasie dość spory :). Droga ta zaprowadziła mnie do łąki którą chciałem pokonać po śladach jakiegoś traktora ale ślady się skończyły i musiałem zawrócić :) Wróciłem więc do drogi i jadąc nią dalej dotarłem do drogi technicznej przy 10 na wysokości Zieleniewa. Po minięciu skrzyżowania z drogą Zieleniewo - Miedwiecko pojechałem nią dalej, a gdy się skończyła brnąłem dalej zarośniętą, trawiastą drogą aż dotarłem do kolejnej drogi technicznej która doprowadziła mnie do przejazdu nad 10 Morzyczyn-Reptowo czyli do ul. Chrobrego w Morzyczynie. Dalej już znaną drogą pojechałem do Reptowa i dalej do Niedźwiedzia. Z Niedźwiedzia skierowałem się na Motaniec ale na rozwidleniu dróg znowu skierowałem się do lasu by po jakimś czasie dojechać do przejazdu tym razem pod 10 na wysokości Niedźwiedzia. Po przejechaniu pod 10 skierowałem się do drogi leśnej Motaniec - Jezierzyce aby po chwili znaleźć się przy stacji paliw Oaza w Motańcu. Potem już prosto DDRką nad Miedwie gdzie spędziłem tylko chwilę. Jako że nie chciało mi się jeszcze kończyć przejażdżki ruszyłem do Kunowa by stamtąd dopiero skierować się do domu. Kolejny raz przejechałem nad 10 tym razem przejazdem Kunowo - Lipnik i drogą techniczną pojechałem w kierunku Golczewa. Do drogi Giżynek - Golczewo dotarłem na skróty znowu zarośniętą trawą drogą i po pokonaniu rowu wjechałem na DDRkę do Giżynka a stąd już z wiatrem w plecach gnając 28-30 km/h dotarłem do domu. Mimo że te opony mają drobniejszy bieżnik niż w poprzednim rowerku żaden teren nie sprawił mi problemu :) Teraz tylko więcej czasu zajmuje mi zabezpieczenie roweru gdyż zakładam aż trzy zabezpieczenia aby móc spokojniej spać :)

Ścieżką do Grzędzic
Ścieżką do Grzędzic © Trendix

I dalej wzdłuż torów
I dalej wzdłuż torów © Trendix

Ruch kolejowy na tej trasie dość spory, co chwilę mijał mnie jakiś skład
Ruch kolejowy na tej trasie dość spory, co chwilę mijał mnie jakiś skład © Trendix

Łąka na której droga się skończyła
Łąka na której droga się skończyła © Trendix

I ja gdzieś na tej łące
I ja gdzieś na tej łące © Trendix

Po minięciu drogi technicznej na wysokości Zieleńca znowu w trawie :)
Po minięciu drogi technicznej na wysokości Zieleńca znowu w trawie :) © Trendix

Po minięciu drogi technicznej na wysokości Zieleńca
Po minięciu drogi technicznej na wysokości Zieleńca © Trendix

I już na DDRce Golczewo - Giżynek © Trendix

Dookoła Miedwia czyli AWS vol. 10

Sobota, 4 lipca 2015 · dodano: 05.07.2015 | Komentarze 7

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Kunowo - Wierzchląd - Koszewko - Koszewo - Wierzbno - Grędziec - Okutnica - Ryszewo - Turze - Młyny - Giżyn - Dębina - Nieznań - Rekowo - Bielkowo - Jęczydół - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard

Jakiś czas temu kliknąłem swój udział w wydarzeniu Wielgowo Rowerowo czyli objeździe Miedwia w ramach Aktywnych Wielgowskich Sobót, ale nie podejrzewałem że będzie taki upał. Jadąc wczoraj w 500 km trasie samochodem bez klimatyzacji bliski byłem podjęcia decyzji o rezygnacji z tej wycieczki :).  No ale słowo się rzekło więc dziś ok. 11:00 pojawiłem się nad Miedwiem jako pierwszy, po chwili pojawiła się Monika z którą porozmawialiśmy po uprzednim przedstawieniu się a po chwili zjawiło się jeszcze pięcioro rowerzystów. Grupa szczecińska przyjechała z 40 minutowym opóźnieniem :) Po przywitaniu się część grupy pojechała od razu na plażę a reszta ruszyła na objazd Miedwia trasą maratonu MTB. Pierwszy przystanek był już przy sklepie w Kunowie celem uzupełnienia szybko wyparowujących zbiorników z płynami. Kolejny przystanek w mojej ulubionej zatoczce za Wierzchlądem gdzie parę osób zamoczyło nogi lub głowy, co kto wolał :) Gdy trochę ostygliśmy w cieniu drzew ruszyliśmy dalej by zatrzymać się pod sklepem w Wierzbnie :) Gdy już trochę temperatura nam spadła ruszyliśmy dalej aż do miejscowości Młyny za którą to w ocienionej alei drzew zrobiliśmy sobie kolejną przerwę w miejscu gdzie podczas maratonu MTB urządzany jest zawsze bufet :) Potem w dalszej drodze była kolejna przerwa pod jakimś sklepem a potem już tylko krótkie przystanki na chwilowe ochłodzenie się w cieniu drzew. Udawało mi się pokonywać wszystkie górki aż do tej z Rekowa do Bielkowa gdzie musiałem na chwilę przystanąć bo zagotowała mi się woda w chłodnicy :D . Od Bielkowa już bez większych przerw dojechaliśmy nad Miedwie gdzie część ekipy szybko zanurzyła się w wodach jeziora. Potem trochę jeszcze pogadaliśmy i w końcu postanowiłem wracać do domu aby spłukać z siebie czarne muszki które lepiły się do moich rąk, nóg i twarzy :). Nie był to mój najłatwiejszy wyjazd szczególnie że przez Romana średnia prędkość z tej upalnej wycieczki wyniosła 19 km/h gdzie przy moich samotnych wyjazdach oscyluje w granicach 15-17 :)  Dziękuje wszystkim za atmosferę i pozytywną energię która pozwoliła pojeździć w takim upale :)

Czekamy na przybycie szczecińskiej grupy
Czekamy na przybycie szczecińskiej grupy © Trendix

No i przybyły siły główne :)
No i przybyły siły główne :) © Trendix

Ruszamy na objazd Miedwia
Ruszamy na objazd Miedwia © Trendix

Pierwsza przerwa już w Kunowie
Pierwsza przerwa już w Kunowie © Trendix

Chwila przerwy w zatoczce nad Miedwiem
Chwila przerwy w zatoczce nad Miedwiem © Trendix

W drodze do Wierzbna
W drodze do Wierzbna © Trendix

Przed sklepem w Wierzbnie
Przed sklepem w Wierzbnie © Trendix

Dalej w drodze z fajnymi widokami
Dalej w drodze z fajnymi widokami © Trendix

I znowu przerwa w miejsu gdzie w czasie maratonu MTB jest bufet
I znowu przerwa w miejscu gdzie w czasie maratonu MTB jest bufet © Trendix

No i zaczęły się płyty jumbo :)
No i zaczęły się płyty jumbo :) © Trendix

Dalej w drodze a peleton się rozciągnął :)
Dalej w drodze a peleton się rozciągnął :) © Trendix

Przejeżdżamy mostem nad Płonią a w wodzie ławice rybek
Przejeżdżamy mostem nad Płonią a w wodzie ławice rybek © Trendix

Po pokonaniu podjazdu który mnie prawie pokonał zjeżdżamy w dół do Bielkowa
Po pokonaniu podjazdu który mnie prawie pokonał zjeżdżamy w dół do Bielkowa © Trendix

Już prawie na mecie :)
Już prawie na mecie :) © Trendix

Panowie juz po kapieli myślą co dalej robić :)
Panowie już po kąpieli myślą co dalej robić :) © Trendix

A ja przyglądam się aportującemu pieskowi ;)