Listopad, 2015

Lapidarna wycieczka czyli zapalić kilka zniczy

Niedziela, 1 listopada 2015 · dodano: 01.11.2015 | Komentarze 5

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Kobylanka - Motaniec - Reptowo - Cisewo - Grzędzice - Stargard.

Jadąc wczoraj rowerkiem pojawił mi się plan dzisiejszego wyjazdu :). Jako że nie pochodzę ze Stargardu i nie mam tu grobów bliskich postanowiłem pojechać zapalić znicze w znanych mi lapidariach. Rano napisałem relację na BS z wczorajszego wyjazdu i umieściłem wpis na FB, po którym zaraz zadzwonił Paweł z propozycją dołączenia do mnie. Umówiliśmy się o 11:30 na parkingu pod Biedronką. Po spotkaniu ruszamy DDRką do Zieleniewa by dalej ul. Długą dotrzeć do Parku Pamięci w Morzyczynie. Okazało się że Paweł jeszcze nigdy tu nie był :). Zapalam tu pierwszy znicz, chodzimy trochę po Parku, na ławeczce siedzi sobie jakiś Pan, pod krzyżem pali się już kilka innych zniczy. Po chwili ruszamy dalej, DDRką docieramy do Kobylanki a potem pod 10 ruszamy lasem do Motańca. W Motańcu kolejny przystanek przy lapidarium. Tu widzimy zapalone znicze takie same jak w Morzyczynie, więc to prawdopodobnie jakaś zorganizowana akcja. Zapalam tu kolejny znicz, chwilę spędzamy w lapidarium i ruszamy dalej. Zaraz na przeciwko lapidarium biegnie polna droga, Paweł postanawia że nią pojedziemy. Zaprowadziła nas ona na łąki ogrodzone drutami pod prądem gdyż pasło się tu stado bydła :). Udaje nam się pokonać te przeszkody bez porażenia prądem i docieramy do asfaltu :). W Reptowie zatrzymujemy się przy kolejnym lapidarium, tu palą się takie same znicze, stwierdzamy więc że to chyba władze gminy to zorganizowały. Zapalam tu swój znicz, chwila zadumy i ruszamy dalej. Docieramy do Cisewa gdzie znajduje się kolejne lapidarium. Siedzimy chwilę na ławeczkach, zapalam kolejny znicz. Mój plan dzisiejszej wycieczki przewiduje powrót do domu Paweł postanawia dokręcić parę km, żegnamy się więc on rusza w kierunku Wielichówka a ja w stronę Grzędzic, potem dostaję wiadomość od Pawła że wylądował w Stawnie :).  Po dojechaniu do Grzędzic ruszam do Stargardu by dotrzeć do ul. Podmiejskiej. W pewnej chwili zaczynam słyszeć lekkie stukanie, zatrzymuję się więc, kręcę tylnym kołem by zobaczyć co się dzieje i dopiero po chwili zauważam że to stukanie powoduje 5 cm gwóźdź wystający z opony :). Nie było więc wyjścia rower do góry kołami i wymiana dętki :). Po wymianie dętki ruszam dalej by dotrzeć do sklepu do żony po zakup piwa :) No kupiłem więcej niż jedno i wróciłem do domu. I tak to spędziłem Dzień Wszystkich Świętych :).

W drodze do Morzyczyna

W drodze do Motańca © Trendix

W jesiennych barwach
W jesiennych barwach © Trendix

I mój mały znicz zapalony przy tych wielkich :)
I mój mały znicz zapalony przy tych wielkich :) © Trendix

Motto na dzisiejszy dzień i nie tylko
Motto na dzisiejszy dzień i nie tylko © Trendix

A z Motańca drogą polną przez pastwiska :)
A z Motańca drogą polną przez pastwiska :) © Trendix

Paweł wygrzewa się w słońcu :)
Paweł wygrzewa się w słońcu :) © Trendix

W lapidarium w Cisewie © Trendix

W drodze do Grzędzic
W drodze do Grzędzic © Trendix

No i taka sytuacja przed samym Stargardem :)
No i taka sytuacja przed samym Stargardem :) © Trendix

Wszystkie zdjęcia z tego wyjazdu: KLIK