Listopad, 2017

Niepodległościowy Rajd Rowerowy

Sobota, 11 listopada 2017 · dodano: 13.11.2017 | Komentarze 3

Pilchowo - Szczecin - Wołczkowo - Dobra - Sławoszewo - Bartoszewo - Pilchowo

Tydzień temu byłem na Hubertusie w Szczecinie i dziś znowu do Szczecina tym razem na Niepodległościowy Rajd Rowerowy organizowany przez Szczecin na RowerachNiewidomi na Tandemach Oddział Zachodniopomorski. Pewnie łatwiej byłoby mi wziąć udział w Rajdzie organizowanym przez Stargard na Rowery tu na miejscu ale od długiego czasu staram się jak mogę pomagać Niewidomym na Tandemach i w tym dniu miałem do spełnienia pewne obowiązki :). Pobudka po 6:00 przygotowanie platformy i zapakowanie roweru i o 8:00 jestem w Witkowie po Monikę. Ruszamy do Szczecina, ze Słonecznego mamy zabrać Natalkę ale zagadałem się z Moniką i dojeżdżam do skrzyżowania Struga z Gryfińską gdy sobie o tym przypominam, robimy więc nawrotkę i jedziemy po Natalkę :). Teraz już do centrum gdzie pod dworcem PKP odbieramy Radka, dalej kierunek Pilchowo ale jeszcze zatrzymujemy się na Głębokim i zabieramy Sławka, po chwili meldujemy się po domem Krzyśka. Tu spotykamy już innych rowerzystów, szykujemy rowery i po chwili ruszamy na miejsce zbiórki pod Pomnik Czynu Polaków. Na miejscu jest już spora grupka innych uczestników rajdu. Chwilę rozmawiamy, czekamy na spóźnialskich i po 10:00 ruszamy na Plac Szarych Szeregów by złożyć wiązankę pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego. Teren wokół jest odgrodzony, wojsko szykuje się do oficjalnych uroczystości ale Policja nas przepuszcza pod pomnik, składamy wiązankę, robimy wspólną fotę i ruszamy na rajd. Przez Jasne Błonia i Park Kasprowicza jedziemy do Głębokiego a dalej już asfaltem do Dobrej. W Dobrej przy rondzie robimy sobie chwilę przerwy i dalej ruszamy w kierunku Sławoszewa. Tu podjeżdżamy do Zajazdu Zjawa i robimy przerwę na coś ciepłego. Ja za namową Leszka kupiłem soljankę i muszę Lechowi podziękować za namowę bo bardzo mi ta zupa smakowała. Po zupie wypijam jeszcze kawę i gdy już wszyscy się posilili ruszamy w drogę powrotną do Pilchowa przez Bartoszewo. Po przyjechaniu pod dom Krzyśka udajemy się do lasu na sesję zdjęciową aby dorzucić 9 naszych tandemów do wydarzenia 99 rowerów na 99 Rocznice Odzyskania Niepodległości. Następnie Krzysiek zaprasza wszystkich do swojego ogrodu i tu zaskoczenie, wyciąga mnie na środek, coś tam mówi choć nie bardzo wiem co bo jestem w szoku gdy dochodzę do siebie okazuje się że dziękuje mi za moją działalność dla Niewidomych na Tandemach, otrzymuję prezent i masę uścisków nie tylko od Pań żeby nie było :). Udało im się naprawdę mnie zaskoczyć :). Tym razem to oni robią mi zdjęcia i nagrywają film :D. Po tym Krzysiek dziękuje wszystkim uczestnikom Rajdu za udział a Niewidomych na Tandemach zaprasza do siebie do domu na odprawę organizacyjną. Gdy już ustalili wszystko odnośnie działalności do końca roku postanawiam wracać do domu bo mimo że nie byłem dziś na rajdzie Stargardu na Rowery jestem z nimi umówiony na mecz Spójni Stargard. W drogę powrotną zabieram Monikę, Natalkę i Radka i po pożegnaniu się z pozostałymi uczestnikami spotkania ruszamy w drogę. W samochodzie jest wesoło dożo rozmów i śmiechu, na tyle dużo że gdy dojeżdżamy do Słonecznego zauważam że jest z nami Radek, którego mieliśmy zostawić na dworcu :D. Robimy więc zawrotkę i odwozimy Radka :), po czym wracamy na Słoneczne gdzie zostawiamy Natalkę i jedziemy z Moniką do Witkowa. Po pożegnaniu Moniki w Witkowie wracam do domu, tu znowu rozpakowanie roweru i platformy, szybka kąpiel, przebranie się i o 17:30 melduję się przed halą gdzie spotykam SnR :). Po meczu idziemy na piwo uczcić zwycięstwo naszej drużyny. W taki oto sposób bez transparentów nie mających nic z niepodległością wspólnego w wesołej atmosferze uczciłem Święto Niepodległości.

Przed domem Krzyśka szykujemy się do wyjazdu
Przed domem Krzyśka szykujemy się do wyjazdu © Trendix

W drodze na miejsce zbiórki
W drodze na miejsce zbiórki © Trendix

Na miejscu zbiórki czekają już inni rowerzyści
Na miejscu zbiórki czekają już inni rowerzyści © Trendix

Wspólne zdjęcie pod Pomnikiem Czynu Polaków
Wspólne zdjęcie pod Pomnikiem Czynu Polaków © Trendix

W drodze do Sławoszewa © Trendix

Docieramy do Zjawy
Docieramy do Zjawy © Trendix

Jak widać zupa nie tylko mi smakowała, Romek też zadowolony :)
Jak widać zupa nie tylko mi smakowała, Romek też zadowolony :) © Trendix

Nasze 9 tandemów :) © Trendix

W ogrodzie u Krzyśka :)
W ogrodzie u Krzyśka :) © Trendix

A to prezent, który dostałem :)
A to prezent, który dostałem :) © Trendix

VI Rowerowy Hubertus

Sobota, 4 listopada 2017 · dodano: 06.11.2017 | Komentarze 3

Pilchowo - Szczecin - Pilchowo - Bartoszewo - Pilchowo

Dziś tradycyjnie Szczecin na Rowerach organizował Rowerowego Hubertusa czyli "pogoń za lisem" na rowerach. Brałem udział w trzech pierwszych, następne dwa z przyczyn losowych opuściłem więc teraz mimo że podziębiony postanowiłem pojechać. Rano więc przyczepiłem platformę do samochodu, zapakowałem na nią rower i po 8:00 pojawiłem się w Witkowie po Monikę. Droga do Pilchowa zajęła nam niecałą godzinę i ok. 9:00 zjawiliśmy się u siwobrodego. Gospodarza w domu nie było gdyż odbierał innych uczestników tej imprezy z Szczecina ale w domu gospodarzyła trójka gości z Wielkopolski (Beata, Mateusz i Adam), którzy specjalnie na Hubertusa już wczoraj przybyli. Szybka kawa i wsiadam na rower aby podjechać na miejsce startu czyli pod Pomnik Czynu Polaków gdyż reszta ekipy Niewidomych na Tandemach dołącza dopiero na Polanie Białej a ja chciałem uwiecznić tą imprezę od jej początku :). Przed 10:00 zjawiam się pod pomnikiem gdzie jest już spora grupa rowerzystek i rowerzystów. Po godz. 10:00 główny organizator Leszek wita przybyłych i omawia zasady tej zabawy a są one proste, w wyznaczonych punktach zatrzymujemy się i poszukujemy tropów lisa, którymi są pomarańczowe tasiemki przywiązane do gałęzi drzew i krzaków, za znalezione tasiemki na mecie otrzymuje się upominki, na ostatnim punkcie poszukuje się ukrytej lisicy którą jest co roku inna rowerzystka, kto ją odnajdzie zostaje okrzyknięty Królem Polowania i otrzymuje nagrody oraz puchar przechodni. Po omówieniu zasad ruszamy w drogę na Białą Polanę gdzie wyznaczony był kolejny punkt zbiórki. Po dotarciu na polanę widzimy również sporo rowerzystów razem jest więc nas ok. 80 osób. Tu już też jest pierwszy punk gdzie można znaleźć ślady lisa więc udajemy się na poszukiwania :). Po odnalezieniu śladów lisa wsiadamy na rowery i jedziemy dalej w pogoni za lisicą :) aż docieramy do kolejnego miejsca gdzie lis pozostawił trop :). Gdy już wszystkie ślady zostają odnalezione ruszamy dalej aż docieramy do punktu gdzie trzeba znaleźć ukrytą lisicę. Aby dać wszystkim równe szanse Leszek czeka aż zjadą się wszyscy rowerzyści i daje sygnał do poszukiwań. Myśliwi ruszają biegiem w las w poszukiwaniu ukrytej lisicy. Szczęśliwcem który ją w tym roku odnalazł okazał się rowerzysta z Samej Ramy w Policach. Po odnalezieniu lisicy którą w tym roku okazała się być Marzena ruszamy do Karczmy Bartoszewo. Po dotarciu do Karczmy następuje wręczenie nagród i podziękowań. Po części oficjalnej następuje część gastronomiczna :) Karczma chyba nie była przygotowana na tylu uczestników więc oczekiwanie na posiłki trochę trwa ale jest przynajmniej czas na rozmowy :). Teraz już wszyscy wracają na własną rękę do domów. Ja z grupą Niewidomych na Tandemach udajemy się do domu siwobrodego aby tam wręczyć prezent od grupy dla Leszka za jego działalność. Po dotarciu do Pilchowa Krzysiek wręcza w imieniu Fundacji Niewidomi na Tandemach Oddział Zachodniopomorski prezent dla Leszka a potem oferuje wszystkim kawę i herbatę. Po wypiciu kaw i herbat zaczynamy zbierać się do powrotu. Ja zabieram w drogę powrotną Monikę, Kasię, Sandrę i Radka. Po odstawieniu Szczecinian  w umówione miejsca ruszam do Witkowa odwieźć Monikę a potem już prosto do domu. Pod domem to czego nie lubię, czyli wypakowanie roweru, zniesienie platformy do piwnicy, odstawienie samochodu na parking i dopiero mogę wrócić do domu :). Kolejny fajny dzień w rowerowym gronie.

Główny organizator tego wydarzenia: Szczecin na Rowerach
Współorganizatorzy: Sklep Rowerowy Mad BikeFundacja Niewidomi na Tandemach Oddział Zachodniopomorski.

Zbiórka po Pomnikiem Czynu Polaków
Zbiórka po Pomnikiem Czynu Polaków © Trendix

Leszek omawia zasady tej zabawy
Leszek omawia zasady tej zabawy © Trendix

W drodze na Białą Polanę
W drodze na Białą Polanę © Trendix

A na Polanie czekają na nas kolejni rowerzyści
A na Polanie czekają na nas kolejni rowerzyści © Trendix

W las na poszukiwanie śladów lisa
W las na poszukiwanie śladów lisa © Trendix

Ruszamy w dalszą drogę w pogoni za lisicą
Ruszamy w dalszą drogę w pogoni za lisicą © Trendix

Mijane widoki
Mijane widoki © Trendix

W pogoni za lisicą
W pogoni za lisicą © Trendix

Docieramy na kolejny punkt
Docieramy na kolejny punkt © Trendix

I znowu udajemy się na poszukiwanie lisich tropów
I znowu udajemy się na poszukiwanie lisich tropów © Trendix

Ja z Grażynką :)
Ja z Grażynką :) © Trendix

I dalej w drodze
I dalej w drodze © Trendix

Docieramy do miejsca gdzie ukryła się lisica :)
Docieramy do miejsca gdzie ukryła się lisica :) © Trendix

Lisica odnaleziona przez rowerzystę z Samej Ramy
Lisica odnaleziona przez rowerzystę z Samej Ramy © Trendix

Po odnalezieniu lisicy ruszamy dalej w drogę
Po odnalezieniu lisicy ruszamy dalej w drogę © Trendix

Docieramy do Karczmy Bartoszewo © Trendix

Wręczanie nagród
Wręczanie nagród © Trendix

Już przy stole czekamy na zamówione dania :)
Już przy stole czekamy na zamówione dania :) © Trendix

Zbieramy się w drogę powrotną
Zbieramy się w drogę powrotną © Trendix

Wręczenie prezentu Leszkowi
Wręczenie prezentu Leszkowi © Trendix

Wszystkie zdjęcia z imprezy: KLIK
Film z imprezy: PLAY

Zapalić znicze z Stargardem na Rowery

Środa, 1 listopada 2017 · dodano: 01.11.2017 | Komentarze 3

Ulicami Stargardu

Jacek zaproponował jakiś czas temu by 1 listopada pojechać na cmentarz i zapalić symboliczny znicz za bliskich, nieznajomych i rowerzystów którzy tragicznie zginęli. Stwierdziłem że i tak będę w domu więc pojadę. Gdy jednak dziś przyszło po obiedzie wyjechać a za oknem mżawka nie było łatwo się wybrać ale słowo się rzekło :). Pojechałem do DDR-ki przy ul. Spokojnej i przeciskałem się powoli między tłumami pieszych by dojechać na miejsce zbiórki przy pomniku JPII. Gdy zbliżałem się do pomnika dostrzegłem podjeżdżającego z drugiej strony Artura. Po chwili dojechali Jacek i Monika i to byli już wszyscy którzy zdecydowali się dziś przyjechać :). Porozmawialiśmy chwilę po czym zapaliliśmy znicz przed pomnikiem i po chwili zadumy ruszyliśmy na Stary Cmentarz Komunalny. Na cmentarzu było jeszcze wielu odwiedzających groby bliskich więc zsiedliśmy z rowerów i podeszliśmy do głównego krzyża gdzie zostawiliśmy zapalony kolejny znicz. Prowadząc dalej rowery wydostaliśmy się z cmentarza na DDR-kę i ruszyliśmy w kierunku nowego cmentarza na Giżynku. Znowu trzeba było uważać na pieszych którzy zajmowali i chodnik i DDR-kę ale powoli dotarliśmy do krzyża na nowym cmentarzu gdzie zapaliliśmy kolejny znicz. Jako że pogoda nie sprzyjała dalszym rowerowym wycieczkom postanawiamy wracać do domu, jednak po wyjechaniu na DDR-kę przy cmentarzu Jackowi nagle zeszło powietrze, no nie z płuc ale tylnego koła :D. Szybka wymiana dętki i możemy ruszać dalej. jako że musiałem jeszcze po drodze zakupić dopalacze, pojechałem z Jackiem i Moniką do Orlenu przy Obwodnicy Staromiejskiej gdzie mogli popilnować mi roweru gdy robiłem zakup :). Na stacji pożegnałem się z Jackiem i Moniką i wróciłem do domu. Mimo nie najlepszej pogody warto było na chwilę ruszyć się z domu.

Spotkaliśmy się przed pomnikiem JPII

Na nowym Cmentarzu Komunalnym © Trendix

Na Nowym Cmentarzu Komunalnym
Na Nowym Cmentarzu Komunalnym © Trendix

No zeszło Jackowi powietrze :)
No zeszło Jackowi powietrze :) © Trendix

Jacek szybko sobie z problemem poradził