Znowu po drogach i bezdrożach

Sobota, 20 maja 2017 · dodano: 24.05.2017 | Komentarze 4

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Kobylanka - Motaniec - Niedźwiedź - Szczecin (Zdunowo - Wielgowo) - Sowno - Przemocze - Dąbrowica - Swojcino - Darż - Parlino - Storkówko - Małkocin - Rogowo - Lubowo - Klępino - Stargard.

Pochmurna sobota, wiejący wiatr a ja i tak postanowiłem wybrać się na rower. Trasę obrałem sobie z grubsza na podstawie kierunku wiatru. Ruszyłem więc najpierw w kierunku Kobylanki, północno-wschodni wiatr mi sprzyjał więc szybko pokonałem ten odcinek. Na końcu DDRki skręciłem do lasu i tak już praktycznie aż do Dąbrowicy ukrywałem się przed niesprzyjającym wiatrem w lasach :). Pierwszy przystanek zrobiłem sobie za Wielgowem w miejscu odpoczynku przy Reptowskich Torfowiskach. Przejeżdżając tędy zawsze się tu choć na chwilę zatrzymuję. Po przerwie ruszam dalej przez lasy do Sowna, kolejny przystanek robię sobie na terenach zalewowych Iny za Sownem. Krótka sesja zdjęciowa i ruszam dalej. W Przemoczu za stadniną koni skręcam w prawo i drogami polnymi kieruję się do Dąbrowicy. Oczywiście nie mogłem sobie odmówić zrobienia kilu ujęć koni szczególnie że fajnie wyglądały na łące za stawem. Aby lepiej zobaczyć okolicę wdrapuję się na pierwszą napotkaną myśliwską ambonę. Zgodnie z pierwotnym planem miałem z Dąbrowicy jechać w kierunku drogi 141 ale zobaczyłem szutrową drogę w kierunku miejscowości Swojcino i dalej do miejscowości Darż. Był to dobry wybór choć na otwartym terenie musiałem trochę powalczyć z wiatrem. Ale za to widoki mi to nadrobiły :) i uzyskałem kolejną okzazję zrobienia zdjęć kilku koniom tym razem ze Stadniny w Darżu, które gdy tylko podjechałem do wybiegu zaraz do mnie podeszły. W Darżu trochę się zakręciłem, jako że z tej strony nigdy tu nie wjeżdżałem miałem problemy z obraniem kierunku dalszej jazdy :D ale po zerknięciu na mapkę endomondo w końcu obrałem prawidłowy kierunek. Docieram do drogi nr 106 i kieruję się do Parlina. Ruch na drodze dosyć duży więc zaraz za Parlinem zjeżdżam znowu w drogę polną którą docieram do zamkniętej na tym odcinku "chociwelki". Widać że coś już się tu robi bo na poboczu leżą wielki kawały pokruszonego betonu z drogi. Po przejechaniu kilkuset metrów skręcam na Storkówko i jadę do Małkocina. W Małkocinie wjeżdżam na drogę polną którą kiedyś już pokonywałem i jadę do Rogowa. Droga jest dosyć piaszczysta szczególnie ostatni odcinek już przed Rogowem ale jakoś daję radę, szczególnie że praktycznie od Darża wiatr jest moim sprzymierzeńcem :). Z Rogowa już bez kombinowania asfaltem ruszam do Lubowa. W Lubowie zachciało mi się jednak kombinować i zamiast pojechać znaną drogą polną do Klępina postanowiłem sprawdzić gdzie zaprowadzi mnie droga oznaczona jako droga bez przejazdu czyli znak D-5, pomyślałem że może dla samochodów bo przecież rowerem przejadę. No i przejechałem na łąkę a potem nad brzeg Iny :D. Jako że nie lubię wracać zacząłem pchać rower w trawie po pas oddalając się od Iny aby dotrzeć do drogi którą pierwotnie miałem jechać ale tu pojawił się problem bo cały teren poprzecinany jest siecią szerokich kanałów. Wróciłem więc do Iny by dopiero po kilkuset metrach znaleźć miejsce w którym mogłem pokonać kanał i dotrzeć do właściwej drogi praktycznie przed samym Klępinem :). Z Klępina już nie kombinuję :), betonką docieram do ul. Reymonta i już ulicami Stargardu mknę do domu :). Pomimo pochmurnej aury warto było pojechać, spotkałem trochę zwierzaków, popatrzyłem na fajne krajobrazy i przy okazji trochę się zmęczyłem :)

Na końcu DDRki kieruję się do lasu
Na końcu DDRki kieruję się do lasu © Trendix

Stadnina w Przemoczu © Trendix

W drodze do Dąbrowicy
W drodze do Dąbrowicy © Trendix

Widok z myśliwskiej ambony na rzepakowe pola
Widok z myśliwskiej ambony na rzepakowe pola © Trendix

Na drodze do Rogowa © Trendix

Docieram do Lubowa
Docieram do Lubowa © Trendix

No i ta ścieżka zaprowadziła mnie na manowce :)
No i ta ścieżka zaprowadziła mnie na manowce :) © Trendix

Czyli nad brzeg Iny
Czyli nad brzeg Iny © Trendix

Przedzierać musiałem się między Iną a kanałami :)
Przedzierać musiałem się między Iną a kanałami :) © Trendix

Aż znalazłem miejsce gdzie mogłem kanał pokonać
Aż znalazłem miejsce gdzie mogłem kanał pokonać © Trendix

I dotarłem do drogi którą pierwotnie z samego Lubowa miałem jechać :)
I dotarłem do drogi którą pierwotnie z samego Lubowa miałem jechać :) © Trendix

Mijam Inę za Klępninem
Mijam Inę za Klępninem © Trendix

I betonką jadę do Stargardu
I betonką jadę do Stargardu © Trendix

A potem już ulicami Stargardu prosto do domu