Z NnT na maratonie :)

Sobota, 13 maja 2017 · dodano: 15.05.2017 | Komentarze 1

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Zieleniewo - Kunowo - Koszewko - Koszewo - Wierzbno - Grędziec - Okunica - Ryszewo - Turze - Młyny - Ryszewko - Żabów - Kołbacz - Nieznań - Bielkowo - Jęczydół - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard.

Ta impreza zaczęła się dla mnie już w piątek gdy po pracy podjechałem na dworzec w Stargardzie odebrać dwoje uczestników maratonu i zawieźć ich do Polonusa w Morzyczynie.
No i nadszedł ten dzień II Maraton szosowy dookoła Jeziora Miedwie organizowany przez STCFundacja Niewidomi na Tandemach postanowiła wziąć w tym roku udział w tym wydarzeniu w wzmocnionym składzie. W roku ubiegłym pojechało 10 tandemów a teraz miało być ich 24. W tym roku jechałem bez pakietu startowego więc mogłem się nie śpieszyć i spokojnie dojechać na start :). Po 8:00 umówiłem się z Natalką pod Biedronką i gdy tylko podjechała ruszyliśmy rozmawiając nad Miedwie, przy wejściu na główną plażę Natalka odbiła na promenadę a ja ruszyłem dalej do Polonusa gdzie bazę wypadową mieli Niewidomi na Tandemach. Po dojechaniu na miejsce spotkałem tam wielu znajomych i nieznajomych włącznie z Prezesem Fundacji i Dyrektorami oddziałów regionalnych :) przygotowujących swój sprzęt do maratonu. Przed godziną 9:00 wyjeżdżam na czoło kolumny i prowadzę tandemy pod amfiteatr gdzie znajdowało się miejsce startu. Do startu mamy jeszcze trochę czasu więc niektórzy się rozgrzewają, inni posilają a jeszcze inni rozmawiają o wszystkim. Około 9:30 poodchodzimy do linii startu i o 9:40 ruszamy na trasę maratonu. Zaraz po starcie zrozumiałem że będę miał problem z uwiecznieniem tandemów na trasie bo tak na pedały nacisnęli że zacząłem zostawać z tyłu :). No cóż ale w końcu to są moje tereny i znam te dróżki a nie będąc zgłoszonym uczestnikiem maratonu mogłem sobie na skróty pozwolić :) wyskakuję więc na polną dróżkę i po chwili jestem na zakręcie drogi do Kunowa gdzie złapałem obiektywem kilka tandemów :). Dalej droga prowadzi nas do Koszewa,tandemy odbijają w lewo na Dębicę a ja znowu wykorzystuję skrót i jadę przez Wierzbno i Grędziec by dotrzeć do drogi nr 106 przed Okunicą. Tam ustawiam rower tak by kamera mogła nagrywać zjeżdżających z górki rowerzystów a sam staram się uchwycić ich aparatem, choć rozwijane przez nich prędkości przekraczają możliwości mojego obiektywu i nie nadąża łapać ostrości :D . Po przejechaniu Grażynki, która jechała na końcu uczestników maratonu z NnT ruszam za nimi. Dalej droga prowadzi nas przez Ryszewo, Ryszewko do Żabowa. W Ryszewku na uczestników rajdu czekał bufet, ja się nie zatrzymałem gdyż jako nie zarejestrowany nie miałem prawa do korzystania z tych dobroci, chociaż rozdawali wszystkim którzy byli na rowerze nie patrząc na numerki startowe :). No ale żałuję że nie stanąłem bo jak twierdzi Grażynka była tam niezaplanowana atrakcja ;) o której lepiej nie wspomnę :D. Z Żabowa starą trójką jedziemy do skrzyżowania z drogą do Kołbacza. Do pokonania trochę niestromych lecz długich górek ale jakoś daję radę :). Po wyjeździe z Kołbacza do pokonania kolejna górka, w połowie się zatrzymuję i pstrykam tych pod nią się wspinających. Po dotarciu do Bielkowa znowu korzystam ze skrótu, odłączam się od tandemów i jadę do Morzyczyna przez Jęczydół. Tam na skrzyżowaniu czekam na nich robiąc zdjęcia jadącym rowerzystom. Na końcówce trasy zbiera się kilka tandemów za którymi wjeżdżam na metę filmując to wydarzenie. Po dotarciu pod amfiteatr można nareszcie odpocząć :). Można było zakupić środki przeciw zakwasom więc skorzystałem z tego :) zjadam jeszcze dwie super drożdżówki ufundowane dla NnT przez tajemniczą cukiernię i przystępuję do fotografowania ceremonii wręczania nagród. Po dekoracji Hani, żegnam tandemowe towarzystwo i jadę do domu przygotować filmową i fotograficzną relację z tego wydarzenia :). W niedzielę wracam do Morzyczyna by pożegnać się z towarzystwem i pomóc w dostarczeniu ich na dworzec w Stargardzie. Po zrobieniu jednego kursu żegnam wszystkich zabieram Monikę i odwożę ją do domu. I tak to minęła super impreza z największą chyba ilością tandemów Fundacji :)

Dotarłem do Polonusa
Dotarłem do Polonusa © Trendix

Nie mogło zabraknąć z nami zaprzyjaźnionego Klubu 80 Rowerów
Nie mogło zabraknąć z nami zaprzyjaźnionego Klubu 80 Rowerów © Trendix

W drodze do Kunowa © Trendix

Moja droga na skróty
Moja droga na skróty © Trendix

Tu przed Okunicą rozwijali duże prędkości
Tu przed Okunicą rozwijali duże prędkości © Trendix

A jeszcze większe rozwijali szosowcy
A jeszcze większe rozwijali szosowcy © Trendix

Na końcu ekip tandemowych jechała Grażynka
Na końcu ekip tandemowych jechała Grażynka © Trendix

A teraz dawną trójką do skrzyżowania na Kołbacz
A teraz dawną trójką do skrzyżowania na Kołbacz © Trendix

Zbliżamy się do mety © Trendix

Wjeżdżamy na metę
Wjeżdżamy na metę © Trendix

A teraz coś dla ciała :)