Mimo że Banie celem były wycieczka nie była do bani :)

Sobota, 3 września 2016 · dodano: 05.09.2016 | Komentarze 5

Stargard - Golczewo - Dębica - Wierzbno - Grędziec - Okunica - Pyrzyce - Kozielice - Trzebórz - Tetyń - Piaseczno - Skotniki - Banie - Kunowo - Nowe Chrapowo - Stare Chrapowo - Linie - Nowe Linie - Chabowo - Będgoszcz - Stare Czarnowo - Kołbacz - Nieznań - Bielkowo - Jęczydół - Morzyczyn - ZIeleniewo - Lipnik - Stargard.

Na ostatniej wycieczce z Aktywni Stargard Radek zaproponował wyjazd pętlą przez Banie. Nie miałem żadnych planów więc stwierdziłem że w końcu mogę w tym roku kolejną setkę przekroczyć :). Umówiłem się z Radkiem pod moim blokiem o 9:00 no i oczywiście gdy już wyprowadzałem rower, telefon zadzwonił i Radek poinformował, że trochę się spóźni :) ale zmieścił się w akademickim kwadransie i 9:15 ruszamy w drogę. Kierujemy się na lotnisko by przez Dębice dojechać do Wierzbna.  Radek zaczyna snuć planu na przedłużenie tej wycieczki ale wiejący nam w twarz wiatr szybko mu te pomysły z głowy wybija :D. Nad Miedwiem w Wierzbnie robimy sobie krótką przerwę. Dalej ruszamy już najkrótszą drogą do Pyrzyc. Przez Pyrzyce Radek prowadzi mnie jakimiś ścieżkami i bocznymi dróżkami, w końcu przejeżdżamy obok dworca pkp na którym teraz zamiast napisu Pyrzyce widnieje Husqvarna :D. Żeby ominąć ruchliwą drogę 122 ruszamy do Bań bocznymi drogami przez Kozielice - Tetyń - Piaseczno. W Tetyniu zatrzymujemy się przy kościele który fotografuję z różnych stron, dziwne ale zegary na kościelnej wieży działają :). Przystanek kolejny robimy sobie przy sklepie w Piasecznie. Ja zakupiłem sobie dopalacze i skusiłem się na Lecha Free nie polecam :), więcej free nie kupię :D. W Piasecznie zaglądamy jeszcze na cmentarz gdzie Radek zapala znicze na rodzinnych grobach i ruszamy dalej. Cały czas walcząc z wiatrem wiejącym albo prosto w twarz albo po skosie docieramy do Bań. Podjeżdżamy do fontanny przy której stoi skrzyneczka z książkami, można tu przynieść jakąś swoją książkę a inną wziąć do przeczytania. Daję Radkowi aparat by zrobił mi przy niej zdjęcie. Potem podjeżdżamy do sklepu na małe zakupy i ruszamy do cioci Radka która mieszka na początku Bań. Przejeżdżając nad brzegiem jeziora Dłużec chcę zrobić zdjęcie i orientuję się że nie mam aparatu, w panice ruszam z powrotem pod fontannę gdzie Radek robił mi zdjęcie, chyba tak szybko nigdy nie jechałem :D całe szczęście nikt tamtędy nie przechodził i mój aparat leży na ławce tak jak go zostawiłem :). Dojeżdżamy do domu cioci Radka, gdzie dostaję kawę, przegryzam pyszny jabłecznik i wypijam izotonik siedząc na tarasie z widokiem na Jezioro Mostowe. Było miło, nie chciało mi się ruszać no ale trzeba było wracać do domu :). Znowu omijając główne drogi ruszamy w kierunku Starego Czarnowa. Na leśnym skrzyżowaniu za Kunowem ja wybieram drogę :) okazuje się że nie najlepiej bo ta co wyglądała najlepiej szybko zmienia się w nie najlepszą no i nadrabiamy trochę drogi :), ale w końcu docieramy do Będgoszczy i już poboczem starej trójki mkniemy na Stare Czarnowo i Kołbacz. No może mkniemy to w moim wydaniu pod te dwie górki do Starego Czarnowa to za dużo powiedziane ale wiatr od Bań już nam sprzyja więc nie jest źle :D. Po dotarciu do Kołbacza znowu przerwa pod sklepem. Spożywam tam jakiś środek na zakwasy mimo ostrzeżeń tubylca że dzielnicowy za jego spożywanie w tym miejscu  kasuje po 100 zł ale całe szczęście dziś nie przyjechał :D. Po wzmocnieniu się ruszamy dalej, przed nami tylko jeszcze dwie górki, jedna na wyjeździe z Kołbacza a druga na drodze z Bielkowa do Jęczydołu i już jesteśmy nad Miedwiem w Morzyczynie. Na promenadzie jeszcze wielu spacerowiczów więc powoli przejeżdżamy do bramy głównej. Po dotarciu do DDRki ruszamy już bez zatrzymywania się do Stargardu. Przed dojazdem do domu zajeżdżam jeszcze do Marka po izotoniki które będą mi potrzebne do obróbki zdjęć :D. Żegnam się z Radkiem który ma trochę dalej do domu, chowam rower i udaję się do domu. Spokojnie przejechana setka, smaczny jabłecznik w towarzystwie cioci Radka i jej sąsiadki, trochę polnych dróg które tak lubię i współtowarzysz który mi nie marudził że robię za dużo przerw :D. Super dzień.

W drodze na lotnisko
W drodze na lotnisko © Trendix

Na pasie startowym :)
Na pasie startowym :) © Trendix

Przerwa w Wierzbnie
Przerwa w Wierzbnie © Trendix

W drodze do Pyrzyc
W drodze do Pyrzyc © Trendix

Dworzec w Pyrzycach który już dworcem nie jest :)
Dworzec w Pyrzycach który już dworcem nie jest :) © Trendix

Drogi które lubię :)
Drogi które lubię :) © Trendix

Bocznymi drogami do Bań
Bocznymi drogami do Bań © Trendix

Przejazd nad S3 między Kozielicami a Trzebórzem
Przejazd nad S3 między Kozielicami a Trzebórzem © Trendix

W Trzebórzu radek wręczyć musiał łapówkę milicjantowi by dalej jechać :)
W Trzebórzu Radek wręczyć musiał łapówkę milicjantowi by dalej jechać :) © Trendix

Kościół w Tetyniu
Kościół w Tetyniu © Trendix

Przy sklepie w Piasecznie
Przy sklepie w Piasecznie © Trendix

Do Bań już niedaleko
Do Bań już niedaleko © Trendix

Może by tak dalej nie jechac i coś poczytać :)
Może by tak dalej nie jechać i coś poczytać :) © Trendix

Jezioro Dłużec
Jezioro Dłużec © Trendix

Miły odpoczynek na tarasie u cioci Radka
Miły odpoczynek na tarasie u cioci Radka © Trendix

W drodze powrotnej nad S3 za Kunowem
W drodze powrotnej nad S3 za Kunowem © Trendix

Wybrana przeze mnie droga :)
Wybrana przeze mnie droga :) © Trendix

Kościół w Starym Chrapowie
Kościół w Starym Chrapowie © Trendix

W drodze do Będgoszczy
W drodze do Będgoszczy © Trendix

Niebo coraz groźniej wyglądało ale całe szczęście tylko nas starszyło :)
Niebo coraz groźniej wyglądało ale całe szczęście tylko nas straszyło :) © Trendix

Mijamy Stare Czarnowo
Mijamy Stare Czarnowo © Trendix

Ach te góreczki :)
Ach te góreczki :) © Trendix

Dotarliśmy do Kołbacza
Dotarliśmy do Kołbacza © Trendix

Na promenadzie jeszcze sporo spacerowiczów