Trasą fioletową wg przewodnika "Stargard i okolice. Przewodnik rowerowy".

Niedziela, 31 lipca 2016 · dodano: 03.08.2016 | Komentarze 2

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Reptowo - Sowno - Poczernin - Siwkowo - Małkocin - Klępino - Stargard.

Jakoś ciężko było mi się wybrać na rower, nie miałem pomysłu gdzie pojechać i wtedy przypomniałem sobie o przewodniku opracowanym przez Mirosława Mazańskiego "Stargard i okolice. Przewodnik Rowerowy". Krótki rzut okiem do przewodnika, jest trasa 42 km więc ją wybieram :).  Trasa ta w przewodniku jest oznaczona kolorem fioletowym i ma tytuł "Po Puszczy Goleniowskiej i doliną Iny". Pojechałem więc najpierw DDRką nad Miedwie. Po wjechaniu na promenadę stwierdziłem że jest tu dla mnie za ciasno :) więc nawet nie robiłem zdjęć tylko przeciskałem się w tłumie do amfiteatru by przez parking wyjechać na DDRkę. Nie pojechałem tak jak pisze Mirek w przewodniku ul. Długą tylko od razu DDRką do ul. Chrobrego. Tak pędziłem że ją przegapiłem i musiałem zawrócić :). Ul. Chrobrego dotarłem do Parku Pamięci gdzie zresztą niedawno byłem z córką i kandydatem na zięcia :). Po chwili przerwy ruszyłem dalej i po powrocie na ul. Chrobrego dotarłem nią do przejazdu nad S-10 i dalej dość piaszczystą drogą do Reptowa. W Reptowie zajrzałem do lapidarium, zatrzymałem się chwilę przy kościele i dalej w drogę. Po minięciu torów kolejowych przy przystanku Reprowo skręciłem w las na drogę prowadzącą do Sowna i tak znalazłem się na południowym skraju Puszczy Bukowej. Drogą przez puszczę dotarłem do Sowna gdzie skierowałem się w kierunku Goleniowa. Po minięciu mostu skręcam w prawo i kieruję się znowu do lasu. Trzeba tu trochę uważać gdyż mimo że Mirek napisał o rozwidleniach i skrzyżowaniach, po ilu metrach skręcać to jednak jest tu tyle rozwidleń i skrzyżowań że można się pogubić :), ja po prostu obrałem kierunek na Poczernin i tak się trzymałem aż dotarłem do miejsca gdzie widać ślady drogi brukowanej. Po skręcie w prawo dotarłem do ośrodka misyjnego na którego terenie znajduje się stary młyn wodny. Nie zbliżałem się do niego za bardzo, jest to ogrodzony teren i gdy kiedyś na wycieczce z SnR chcieliśmy obejrzeć młyn siostra zakonna stwierdziła że trzeba najpierw załatwić zezwolenie z księdzem prowadzącym ośrodek.  Zrobiłem więc zdjęcia z oddali, ciesząc się że młyn jest już tak odremontowany że nie grozi mu zawalenie. Ruszyłem dalej do wsi, przy kościele skręciłem w lewo kierując się do drogi 142. Potem drogą 142 ruszyłem w kierunku Chociwla. W przewodniku Mirek wspomina o wsi Warchlino do której musiałbym odbić ok. 1km ale że już tam bywałem skierowałem się od razu do Małkocina. Przy wjeździe do Małkocina zerknąłem na stary zabytkowy gołębnik po prawej stronie i skierowałem się pod pałac. Nie robiłem zdjęć gdyż mam te obiekty już sfotografowane na poprzednich wyjazdach. Skierowałem się więc w stronę Stargardu. Po minięciu torów dawnej kolejki wąskotorowej zacząłem wspinać się pod górkę. Po wjechaniu na szczyt wzniesienia można sobie poobserwować panoramę Stargardu. Zrobiłem kilka zdjęć i ruszyłem do Klępina. W Klępine od razu z przyzwyczajenia skręciłem na betonkę :) ale przypomniałem sobie że zgodnie z przewodnikiem jedziemy do ul. Morskiej :) wróciłem więc i ruszyłem tak jak trzeba :D. Zatrzymałem się na chwilę przy krzyżu pokutnym i ruszyłem przez starówkę do domu. Pogoda na trasie super, bez wiatru i mocnego słońca co chwilę za chmury się chowającego. Ruch samochodowy bardzo mały za to w drodze spotkałem wielu rowerzystów :).

Kamienne kręgi w Parku Pamięci w Morzyczynie
Kamienne kręgi w Parku Pamięci w Morzyczynie © Trendix

Przejazd nad S-10
Przejazd nad S-10 © Trendix

Lapidarium w Reptowie
Lapidarium w Reptowie © Trendix

Kościół w Reptowie
Kościół w Reptowie © Trendix

Dawny budynek kolejowy z początku XX w
Dawny budynek kolejowy z początku XX w. w Reptowie© Trendix

W Puszczy Golniowskiej
W Puszczy Goleniowskiej © Trendix

W Puszczy Goleniowskiej

Most na Inie za Sownem
Most na Inie za Sownem © Trendix

W drodze do Poczernina
W drodze do Poczernina © Trendix

Z przewodnikiem w ręku :)
Z przewodnikiem w ręku :) © Trendix

W drodze do Poczernina
W drodze do Poczernina © Trendix

Stary młyn wodny w ośrodku misyjnym w Poczerninie
Stary młyn wodny w ośrodku misyjnym w Poczerninie © Trendix

Obelisk Mati Bożej Światłości w Poczerninie
Obelisk Matki Bożej Światłości w Poczerninie © Trendix

Kościół w Poczerninie
Kościół w Poczerninie © Trendix

Wiadukt pod drogą 142
Wiadukt pod drogą 142 © Trendix

Rzut oka do przewodnika i dalej w drogę
Rzut oka do przewodnika i dalej w drogę © Trendix

Droga 142 w kierunku Chociwla
Droga 142 w kierunku Chociwla © Trendix

Kościół w Małkocinie
Kościół w Małkocinie © Trendix

Tory dawnej kolejki wąskotorowej w Małkocinie