Do czterech jezior z SnR

Niedziela, 8 maja 2016 · dodano: 10.05.2016 | Komentarze 3

Stargard - Gogolewo - Dalewo - Czarnkowo - Marianowo - Wiechowo - Dobrzany - Grabnica - Krzemień - Bytowo - Błotno - Sierakowo - Modrzewo - Tarnowo - Golina - Pęzino - Ulikowo - Stargard

Jako że Łukasz namówił mnie na wyjazd nad cztery jeziora stawiłem się w miejscu startu ok. 8:20 przed Starostwem Powiatowym. Po paru minutach dołączyła Beata, Gosia, Marta, Łukasz, Paweł. Po chwili czekania ruszamy gdyż na Obwodnicy Staromiejskiej mają dołączyć kolejni uczestnicy wyjazdu. Gdy tam podjeżdżamy czekają już na nas Monika, Jacek i Artur. W takim to dziewięcioosobowym składzie ruszamy w kierunku pierwszego zaplanowanego dziś jeziora czyli Jeziora Marianowskiego. Do Dalewa jedziemy zazwyczaj ruchliwą drogą nr 20 ale czy to ze względu że dziś niedziela czy też że tak wczesna pora to ruch jest niewielki więc spokojnie w dobrych humorach dojeżdżamy do Dalewa. W Dalewie skręcamy na jeszcze mniej uczęszczaną drogę i przez Czarnkowo docieramy do Marianowa jadąc prosto nad jezioro. Nad jeziorem robimy sobie chwilę przerwy, niektórzy wykorzystują ją na rozmowy a inni na spożywanie przekąsek :). Po przerwie ruszamy dalej i jedziemy nad kolejne zaplanowane dziś jezioro czyli Jezioro Krzemień. Cały czas ruch na drogach niewielki i cały czas jedziemy pod wiatr całe szczęście wiejący umiarkowanie :). Po dotarciu do Dobrzan szukamy otwartego sklepu gdyż pierwsze dwa po drodze nieczynne, w końcu odnajdujemy otwarty. Niektórzy uzupełniają napoje typu Lech Shandy a inni kupują kiełbaski na grilla. Po uzupełnieniu zapasów ruszamy dalej by po kilku kilometrach znaleźć się nad jeziorem. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni czystością panującą na plaży i w jej okolicy a nawet stanem sanitarnym Toi Toia z zapasem papieru :D. Po wesołych rozmowach ruszamy nad Jezioro Bytowo które jest kolejnym w planie wycieczki. Przez pałacowy podwórzec docieramy nad brzeg jeziora, na brzegu postawione fajne altany, pałac w odbudowie, gęsi pływają po jeziorze, chcieliśmy tu rozpalić przenośnego mini grilla ale gdy Pani zażądała od nas po 10 zł od osoby za możliwość rozpalenia grilla i ogniska zapakowaliśmy się na rowery i czym prędzej ruszyliśmy dalej. Pojechaliśmy nad kolejne zaplanowane na dziś jezioro a mianowicie Jezioro Sierakowo. W drodze mijamy Jezioro Błotno ale że nie było dziś w planie spoglądamy na nie tylko jadąc drogą. Po przejechaniu kilku km docieramy nad ostatnie na dziś zaplanowane jezioro. I tu też miłe wrażenia. Wokół plaży porozstawiane kosze, widać że ktoś je opróżnia gdyż w koło nie walają się śmieci. Koło jeziora stoi już kilka samochodów, trochę ludzi na plaży, trochę robiących grilla. My też rozpalamy swojego mini grilla tzn. rozpala Paweł z pomocnicami. Dziewczyny tak mu pilnie pomagają że widać jak muszą być głodne :D. Po rozpaleniu grilla każdy wrzuca przywieziony przez siebie prowiant na ruszt i czekamy kiedy będzie można go skonsumować :) W końcu możemy przystąpić do jedzenia i wtedy zapada na parę minut cisza :D. Po posiłku czekamy aż nam się wszystko w żołądkach poukłada :). Po odpoczynku ruszamy w drogę powrotną. Jako że od Bytowa wiatr wieje coraz mocniej ale tym razem w plecy jedzie się przyjemnie. Po odjechaniu 1-2 km od jeziora Łukasz zauważa brak licznika więc z Jackiem wracają go szukać a my dalej toczymy się powoli. Gdy po szczęśliwym odnalezieniu licznika Jacek i Łukasz docierają do nas ruszamy dalej aby po paru km zatrzymać się przy sklepie w Tarnowie na uzupełnienie zapasów, znowu oczywiście Lech Shandy Ice :) które spożywamy przy gruzowisku wyglądającym jak skałki :). Potem ruszamy dalej, kolejny przystanek pod sklepem w Pęzinie. Tu już uzupełnienie wody. Gdy wychodzi Jacek ze sklepu i mówi do Moni że nie ma zimniej wody ta mu odpowiada że wystarczy jak będzie mokra :D. Ruszamy dalej w kierunku Ulikowa, namawiałem by zajrzeć do Doliny Krąpieli ale z górki przed Ulikowem wszyscy tak się rozpędzili że nie wyhamowali przed drogą do doliny :) odłożyliśmy więc wizytę w Dolinie na inny raz :). Na końcu Ulikowa żegnamy się gdyż ja z Pawłem postanawiamy wracać do Stargardu z Ulikowa polną drogą a reszta ekipy wybiera asfalt i wracają przez Bębnikąt i Strachocin. Był to super wesoło spędzony dzień z suuuuuper ekipą :)

Zaczyna zbierać się ekipa

Jezioro Marianowskie © Trendix

Nad Jeziorem Marianowskim
Nad Jeziorem Marianowskim © Trendix

W drodze nad kolejne jezioro
W drodze nad kolejne jezioro © Trendix

Nad Jeziorem Sierakowo © Trendix

Jezioro Sierakowo
Jezioro Sierakowo © Trendix

Paweł z pomocnicami rozpala grilla :)
Paweł z pomocnicami rozpala grilla :) © Trendix

Teraz tylko poczekać aż będą gotowe :)
Teraz tylko poczekać aż będą gotowe :) © Trendix

No to Smacznego :)
No to Smacznego :) © Trendix

W drodze powrotnej do domu
W drodze powrotnej do domu © Trendix

W Tarnowie pod sklepem
W Tarnowie pod sklepem © Trendix

Pod tymi skałkami Shandy Ice spozywamy :)