II Powiatowy Gwiaździsty Zjazd Rowerowy w Stargardzie

Sobota, 19 września 2015 · dodano: 21.09.2015 | Komentarze 12

Stargard - Giżynek - Golczewo - Lotnisko Kluczewo - Koszewo - Koszewko - Kunowo - Zieleniewo - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard.

W sobotę w ramach obchodów Tygodnia Zrównoważonego Transportu oraz Dnia Ekologii, Powiat Stargardzki oraz Stargardzkie Porozumienie Rowerowe zorganizowało II Powiatowy Gwiaździsty Zjazd Rowerowy. Nie mogło mnie na tym wydarzeniu zabraknąć więc ok. 10:15 ruszyłem na miejsce zbiórki czyli na Rynek Staromiejski. W drodze na ul. Księcia Bogusława IV dogoniłem jakąś grupę rowerzystów, byli to jak się okazało znajomi rowerzyści ze Szczecina którzy dotarli tu razem z grupą z Morzyczyna. Razem już dotarliśmy na rynek gdzie Mirosław Mazański witał wszystkie przybywające grupy rowerzystów. Tu rozdawane były uczestnikom zjazdu gadżety w postaci koszulek powiatu stargardzkiego, kamizelek odblaskowych i oświetlenia rowerowego. Każdy uczestnik otrzymywał również numerek umożliwiający wylosowanie nagrody Starosty Stargardzkiego czyli roweru miejskiego. Gdy ok. godz. 11:00 zebrało się już ponad 300 rowerzystów została zrobiona grupowa fotografia i ruszyliśmy na przejazd ulicami Stargardu zabezpieczani przez Policję, Straż Miejską i organizatorów. Po przejeździe ulicami Stargardu w końcu ul. Podleśną przy której na torach spotkaliśmy atrakcję w postaci ręcznie napędzanej drezyny, dalej drogą gruntową dotarliśmy na Bobrową Polanę gdzie trwał Festyn zorganizowany przez Proeuropejskie Centrum Ekologiczne. W ramach festynu odbywały się gry terenowe z nagrodami, stolik „Małego Ekologa”, zajęcia na leśnej ścieżce zdrowia, strzelnica paintballowa, pieczenie kiełbasek na ognisku. W końcu po wylosowaniu przez szczęśliwca głównej nagrody zaczęliśmy żegnać się z ekipą ze Szczecina wracającą już do siebie. Jednak trójka szczecinian a mianowicie Jacek, Tobiaszek i Marek postanowiła skorzystać z okazji i obejrzeć trochę zabytków Stargardu oraz poradzieckie lotnisko w Kluczewie. Wspólnie więc z Łukaszem, Jackiem, Pawłem i Sławkiem ruszyliśmy pokazać im trochę Stargardu. Na początek Łukasz zaprowadził nas na ulicę Reymonta gdzie na jednym z budynków pozostały elementy dawnego gazowego oświetlenia ulic naszego miasta. Z tego miejsca podjechaliśmy pod Krzyż Pokutny by dalej przez Bramę Wałową, Basztę Białogłówkę, Park Zamkowy dotrzeć do Bramy Młyńskiej zwanej też Bramą Portową. Tu po zrobieniu wspólnej fotki wspięliśmy się po schodach na Aleję Słowiczą w Parku Chrobrego by pojechać wzdłuż wału. Rzut oka na Willę Karowów zajmowaną obecnie przez Młodzieżowy Dom Kultury i ruszamy dalej. Niestety po ujechaniu kilkudziesięciu metrów Paweł naciska na pedały zrywa łańcuch i zalicza szlif. To on miał jechać ze mną i szczecinianami na lotnisko Kluczewo ale postanawia wracać do domu leczyć rany :) . My ruszamy dalej w drogę i spoglądamy po kolei na Kościół św. Jana, cerkiew Świętych Apostołów Piotra i Pawła, wieżę ciśnień, Basztę Morze Czerwone, Bramę Pyrzycką, Basteję, Basztę Tkaczy i kościół św. Ducha. Tu rozstajemy się z Łukaszem i Jackiem którzy dziś udają się na mecz Spójni oraz ze Sławkiem który jedzie obrabiać swoje zdjęcia. Ja z trójką szczecinian ruszam na kluczewskie lotnisko. Wiatr wieje nam prosto w twarz ale DDRka w dobrym stanie prowadzi nas aż do pasa startowego. Jadąc dalej pasem startowym podjeżdżamy do hangarów, które teraz wykorzystywane są przez jakieś gospodarstwo rolne. Jeden jest otwarty ale smród kiszonki odstrasza od wejścia do niego :D. Robimy kilka zdjęć i ruszamy dalej kolejnym pasem startowym do końca lotniska. Tobiaszek wykorzystuje rozstawione opony do trenowania rowerowego slalomu :) . Po wyjeździe na drogę Dębica – Koszewo okazało się że u mnie w tylnym kole jest coraz mniej powietrza, dopompowałem więc i pojechaliśmy do Koszewa gdzie chłopaki porobili zdjęcia pałacu a ja dopompowałem koło. Niestety w Koszewku już przy pałacu znowu było mało, postanowiłem więc jednak zmienić dętkę, okazało się że w oponę wbił się jakiś drucik. Gdy ruszyliśmy dalej w drogę okazało się że coś mi ociera w tylnym kole, ale dopiero pod sklepem w Kunowie zdjąłem koło i założyłem jeszcze raz i okazało się że tym razem tarcza hamulcowa dobrze weszła i było już wszystko OK. Ruszyliśmy więc do Morzyczyna, po drodze zaczął padać deszczyk ale jeszcze w miarę drobny, gdy dotarliśmy nad Miedwie przywitał nas mocny wiatr, wzburzone wody jeziora i coraz mocniejszy deszcz więc schroniliśmy się do jednej z altanek przy promenadzie. Tu z Jackiem spożyliśmy izotonik i gdy wyszło słońce ruszyliśmy dalej. Przy promenadzie zaczęli się już organizować wystawcy na jutrzejsze „Święto Dyni”. Po przejechaniu całej promenady pojechaliśmy do DDRki i tu się pożegnaliśmy. Szczecinianie ruszyli w lewo do Motańca a ja w prawo do Stargardu. I tak to cały dzień spędziłem we wspaniałym gronie rowerzystów :) .

Mirosław Mazański wita przybyłych
Mirosław Mazański wita przybyłych © Trendix

W kolejce po odbiór gadżetów i numerów do losowania
W kolejce po odbiór gadżetów i numerów do losowania © Trendix

Grupa z Szczecina na Zjeździe Gwiaździstym w Stargardzie
Grupa z Szczecina na Zjeździe Gwiaździstym w Stargardzie © Trendix

A na Rynku już tłum rowerzystów
A na Rynku już tłum rowerzystów © Trendix

Na ulicach Stargardu
Na ulicach Stargardu © Trendix

Na ulicach Stargardu © Sławek

Drezyna mijana w drodze na Bobrową Polanę
Drezyna mijana w drodze na Bobrową Polanę © Trendix

Na Bobrowej Polanie
Na Bobrowej Polanie © Trendix

Wspólna fotka z ekipą z Szczecina
Wspólna fotka z ekipą z Szczecina © Trendix

Pozostałość po dawnym gazowym oświetleniu stargardzkich ulic
Pozostałość po dawnym gazowym oświetleniu stargardzkich ulic © Trendix

No i się przytrafiło :) © Tobiaszek

A tak nas powitało Miedwie
A tak nas powitało Miedwie © Trendix

Ale pod altanką przeczekaliśmy deszcz i ukazało się słońce :)