Do Kołbacza na spotkanie z Hopfenami :)

Sobota, 15 sierpnia 2015 · dodano: 17.08.2015 | Komentarze 3

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Jęczydół - Bielkowo Nieznań - Kołbacz - Żelewo - Kołbacz - Nieznań - Bielkowo - Jęczydół - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard

Na sobotę nie miałem jakoś planów rowerowych ale gdy wstałem ok. 10:00 postanowiłem jednak gdzieś pojechać i wtedy przypomniał mi się wpis Ivoncji o wyjeździe na koncert do Kołbacza. Postanowiłem zatem że ruszę na spotkanie z nimi. Chciałem też przetestować nowo zakupioną kamerkę sportową. Przygotowałem więc uchwyty do kamerki, napoje na drogę i ok. 12:30 wyruszyłem z domu. Pierwsze kroki skierowałem nad Miedwie gdzie w dniu dzisiejszym odbywał się X Maraton MTB wokół Jeziora Miedwie. Już zaraz za Stargardem zauważyłem jadących z przeciwka uczestników tego maratonu wracających już do Stargardu po zakończeniu trasy. Gdy dotarłem nad Miedwie były tam nieprzebrane tłumy ludzi, normalni plażowicze szukający ochłody w Miedwiu jak i tłumy zawodników i towarzyszących im osób. Po rozmowach z napotkanymi znajomymi postanowiłem jednak zmykać jak najszybciej z tego tłumu i gdy udało mi się w końcu przecisnąć na otwartą przestrzeń ruszyłem w kierunku Jęczydołu. Z przeciwka w kierunku mety przy amfiteatrze nad Miedwiem zmierzało jeszcze wielu zawodników :). Gdy dotarłem do Kołbacza objechałem dookoła kościół i okazało się że dopiero trwają przygotowania do festynu. Ruszyłem więc w kierunku starej trójki na spotkanie z Hopfenami. Gdy wyjechałem na górkę za Kołbaczem i zatrzymałem się w celu przestawienia kamerki z kasku na kierownicę ujrzałem wyłaniających się zza górki Jacka, Iwonę i ich koleżankę Bożenę.  Po powitaniu ruszyliśmy do Kołbacza. Jako że dopiero wszystko jeszcze się rozstawiało wstąpiliśmy na izotonika do kawiarni przy dawnym opactwie cystersów. Do zwiedzania z przewodnikiem było jeszcze sporo czasu zdecydowaliśmy podjechać sobie nad Miedwie do Żelewa. Ale zaraz po ruszeniu zauważyliśmy że miejscowe gospodynie rozwinęły już stoisko, wstąpiliśmy więc na pajdę chleba ze smalcem i ogórkiem :). Za jedyne 3 zł dostawało się dużą pajdę chleba ze smalcem w którym były duże kawałki mięsa i ostra papryczka a do tego był jeszcze ogórek małosolny :). Gdy już się posililiśmy ruszamy dalej i drogą z płyt jumbo czyli jak na maratonie :), wśród wzgórz i pól docieramy do Żelewa. Plaża w Żelewie była również pełna ludzi, odbywał się tu jakiś turniej piłki plażowej. Zobaczyłem całą beczkę izotonika ale niestety okazało się że tylko dla uczestników turnieju :D. Gdy Jacek i Iwona pomoczyli nogi wraz z obuwiem w Miedwiu ruszyliśmy w drogę powrotną do Kołbacza. Po powrocie do Kołbacza ja pozostałem na straży rowerów a oni udali się na zwiedzanie z przewodnikiem. Ja to zwiedzanie zaliczyłem w ubiegłym roku na tej samej imprezie więc mogłem sobie odpuścić. Po wycieczce zjedliśmy jeszcze ciasto przywiezione przez Hopfenów i oni zaczęli się szykować do koncertu. Ja z tej racji, że jestem ostatnio przewrażliwiony na kradzieże rowerów stwierdziłem że nie zostawię go przypiętego przed kościołem :). Pożegnałem się zatem z całą trójką i ruszyłem w drogę powrotną do domu. Od Bielkowa nad Miedwie dotarłem trasą maratonu. W amfiteatrze dalej trwało losowanie nagród dla uczestników maratonu. Po przejechaniu promenady ruszyłem w drogę powrotną do Stargardu. I tak to dzięki rowerowi i spotkaniu znajomych sobota znowu była udanym dniem :).

Co do testu kamerki to jestem zadowolony, mimo że 4 razy tańsza od GO PRO to obraz wcale nie jest tyle razy gorszy :). Po zgraniu z kamery jest dobrej jakości, trochę traci potem w obróbce i po przesłaniu na YT ale jest OK :)Tu na DDRce jeszcze było spokojnie :)

Tu na DDRce jeszcze było spokojnie :) © Trendix

Nad Miedwiem już tłoczno :)
Nad Miedwiem już tłoczno :) © Trendix

Jacek już zakończył trasę maratonu :)
Jacek już zakończył trasę maratonu :) © Trendix

Beata i Arek również :)
Beata i Arek również :) © Trendix

Przedzierałem się przez tłum by dotrzeć na otwartą przestrzeń :)
Przedzierałem się przez tłum by dotrzeć na otwartą przestrzeń :) © Trendix

W drodze do Bielkowa
W drodze do Bielkowa © Trendix

I już w Kołbaczu
I już w Kołbaczu © Trendix

Trwają dopiero przygotowania do imprezy
Trwają dopiero przygotowania do imprezy © Trendix

Z Iwoną, Bożeną i jackiem na izotoniku w kawiarni przy danym opactwie cystersów w Kołbaczu
Z Iwoną, Bożeną i Jackiem na izotoniku w kawiarni przy danym opactwie cystersów w Kołbaczu © Trendix

Przy izotoniku :)
Przy izotoniku :) © Ivoncja

Konsumujemy pajdy chleba ze smalcem :)
Konsumujemy pajdy chleba ze smalcem :) © Trendix

W drodze do Żelewa
W drodze do Żelewa © Trendix

Chłodzenie nóg :)
Chłodzenie nóg :) © Trendix

W drodze powrotnej do Kołbacza
W drodze powrotnej do Kołbacza © Trendix

Wycieczka z przewodnikiem po opactwie
Wycieczka z przewodnikiem po opactwie © Trendix

W drodze powrotnej © Trendix

Nad Miedwiem
Nad Miedwiem © Trendix

A losowanie nagród trwa nadal :)