Kółeczko po pracy, ruiny lotniska i nie tylko :)

Środa, 22 lipca 2015 · dodano: 23.07.2015 | Komentarze 4

Stargard - Giżynek - Golczewo - Koszewo - Wierzbno - Obryta - Reńsko - Dębica - Kluczewo - Golczewo - Giżynek - Stargard

Jako że w weekend popijałem izotoniki mocniejsze niż te dla rowerzystów będąc na Western Piknik Country w Sułominie więc miałem dłuższą przerwę w jeżdżeniu :).  Jak to często w środy u mnie bywa trasa była krótka i o 15:00 byłem już w domu dlatego po obiedzie postanowiłem zrobić małe kółeczko. Wyjechałem więc w kierunku Giżynka i dalej Golczewa i dopiero tam postanowiłem że pojadę na lotnisko. Pojechałem więc w kierunku Cargotecu by po chwili znaleźć się na pasie startowym. Z pasa jednak zjechałem w pierwszą drogę między polami kukurydzy by dotrzeć do drogi równoległej do pasa. Ruszyłem pierw w stronę Skalina gdy dotarłem po chwili do ruin bloku który pamiętam jeszcze w całości z czasów gdy tamtędy jeszcze służąc w Stargardzie maszerowaliśmy do zapasowego rejonu alarmowego :) Wtedy jeszcze blok był w całości a mi utkwiły w pamięci gazety nalepione na szyby zastępujące firanki :). Gdy przejeżdżałem koło ruin zauważyłem dwa samochody stojące przy ruinie. Gdy zmieniłem decyzję i zamiast do Skalina postanowiłem jechać do Koszewa zawróciłem i gdy przejeżdżałem obok ruin wyskoczyło na drogę kilka osób w strojach militarnych z bronią w ręku, nie patrzyłem co to za broń czy do paintballa czy na inną amunicję tylko przydusiłem mocniej na pedały by zniknąć im jak najszybciej z oczu :D.  Drogą polną którą ktoś próbuje miejscami utwardzić odłamkami cegieł i gruzu jechało się tak sobie ale ten rowerek wiele wytrzymuje więc nie narzekałem. Po dotarciu do Koszewa postanowiłem jechać dalej do Wierzbna. Droga do Wierzbna jak Darek ją nazywa "tarka" nie sprawiała mi problemów gdyż przedni amortyzatorek nie przenosił drgań na moje ręce. Tym razem wjechałem do Wierzbna z dołu :). Już kiedyś próbowałem ale droga która prowadzi nad jezioro na początku wioski kończy się na jakimś podwórku :) wtedy zawróciłem z powrotem do normalnej drogi ale tym razem pod bacznym wzrokiem jakiejś gospodyni przejechałem przez podwórko i za domem wyjechałem przez bramę na drogę prowadzącą do wioski wzdłuż jeziora. Na chwilę zajrzałem na plażę, było tam kilka samochodów na parkingu i trochę ludzi zarówno w wodzie jak i na boisku do siatkówki. Po chwili przerwy ruszyłem w kierunku Obrytej by przed torami skręcić w drogę polną wzdłuż torów którą kiedyś jechałem już w przeciwnym kierunku. Minąłem z boku Renice i potem Dębiec i Warnice by po chwili znaleźć się po drugiej stronie lotniska. Fotografowałem wszystkie napotkane ruiny by w końcu podjechać do wieży kontroli lotów. Niestety tam drogi się skończyły i musiałem wrócić, pojechałem więc między hangary ale tam też zrobiono wielki nasyp na drodze i musiałem się cofnąć by dotrzeć do drogi która zaprowadziła mnie na osiedle Kluczewo. Gdy już znalazłem się na osiedlu ruszyłem DDRką w kierunku Golczewa i przez Giżynek do domu. Muszę powiedzieć że nie ma nic lepszego niż taka wieczorna rundka bez wiatru i piekącego słońca :).

Przy Cargotecu
Przy Cargotecu © Trendix

I już na pasie startowym
I już na pasie startowym © Trendix

Polotniskowe ruiny
Polotniskowe ruiny © Trendix

Z tych ruin wyskoczyła na mnie zmilitaryzowana grupa :)
Z tych ruin wyskoczyła na mnie zmilitaryzowana grupa :) © Trendix

W drodze do Koszewa
W drodze do Koszewa © Trendix

Słońce za chmurami ale promienie na ziemię zsyłało :)
Słońce za chmurami ale promienie na ziemię zsyłało :) © Trendix

Już prawie w Koszewie
Już prawie w Koszewie © Trendix

"tarką" do Wierzbna :) © Trendix

Ta droga prowadzi na jakieś podwórko :)
Ta droga prowadzi na jakieś podwórko :) © Trendix

Od tej strony jeszcze do Wierzbna nie wjeżdżałem :)
Od tej strony jeszcze do Wierzbna nie wjeżdżałem :) © Trendix

Nad Miedwiem w Wierzbnie
Nad Miedwiem w Wierzbnie © Trendix

W drodze do Obrytej
W drodze do Obrytej © Trendix

Kierunek Dębica wzdłuż torów
Kierunek Dębica wzdłuż torów © Trendix

Stare hangary © Trendix

Między hangarami
Między hangarami © Trendix

Kiedyś stały tu samoloty a teraz leży jakaś kiszonka
Kiedyś stały tu samoloty a teraz leży jakaś kiszonka © Trendix

No i ktoś postawił blokadę :)