Na Święto Cykliczne z Stargardem na Rowery

Niedziela, 21 czerwca 2015 · dodano: 22.06.2015 | Komentarze 6

Stargard -Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Kobylanka - Motaniec - Szczecin - Motaniec - Kobylanka - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stragard

Nadszedł 21.06 a więc czas na Święto Cykliczne w Szczecinie. Do końca nie wiedziałem czy pojadę ze Stargardu  rowerem czy samochodem do Szczecina i tam dołączę do Święta ale Monika się nie odezwała więc wygrała opcja pierwsza. Prognozy pogody mówiły o przelotnych deszczach do godz. 11.00 ale nawet nie pomyślałem by zrezygnować z wyjazdu szczególnie że w piątek odebrałem koszulkę "Stargardu na Rowery" a to zobowiązywało :) . Po godz. 8:00 zszedłem do piwnicy po rower i po spakowaniu sakwy ruszyłem pod dworzec PKP na miejsce zbiórki. Przebyłem tam prawie razem z Pawłem a po chwili zauważyliśmy Marcina, przedstawiciela Rowerowego Szczecina który miał prowadzić stargardzką grupę. Stawiło się 23 rowerzystów z tego 7 w stroju "Stargard na Rowery" (Ja, Jacek i Monika, Arek i Beata, Darek i Łukasz) oraz jeden przedstawiciel Sosnowca czyli Edward który dzień wcześniej brał udział w zawodach rolkarzy odbywających się do soboty w Szczecinie. W deszczowej atmosferze w konwoju Policji ruszyliśmy do Szczecina. Po dojechaniu do DDRki jako mała grupa pojechaliśmy drogą rowerową a Policja aż do Motańca zabezpieczała nam przejazdy przez drogi samochodowe. Mimo deszczu i błota w dobrych humorach dotarliśmy do Płoni gdzie dołączyła grupa z Wielgowa z Romanem na czele i Lipian. Dalej już w eskorcie szczecińskiej Policji przez Zdroje gdzie dołączyły grupy z Widuchowej i Goleniowa pojechaliśmy na miejsce zbiórki czyli na Plac Adama Mickiewicza gdzie wg organizatorów zebrało się ok 1,5 tys rowerzystów. Zacząłem rozglądać się za szczecińskimi znajomymi ale niewielu ich znalazłem :( . Zauważyłem Jaszków, Tobiaszka, Janusz, Jacka, Artura, Marcina, Wieśka Gawła. Po powitaniu i słowach wstępnych ruszamy na trasę przejazdu otrzymując na starcie szprychówki będące jednocześnie losem na loterii :) . Przejazd jak zawsze powolny tak że niektórych momentach trudno było utrzymać równowagę. W dobrym humorze który zresztą dopisywał nam przez cały dzień dotarliśmy znowu na miejsce startu gdzie odbyło się losowanie roweru, który tym razem wygrała Ola z Szczecina. Jako że przed nami był jeszcze powrót do Stargardu po rozlosowaniu nagrody głównej w 10-cio osobowym składzie ruszamy w drogę powrotną. Po drodze wstępujemy na Wały Chrobrego aby zrobić wspólną fotkę i ruszamy w kierunku Os. Słonecznego gdyż niektórzy poczuli głód i postanowili zahaczyć o jakiegoś fast fooda :). W okolicach Basenu Górniczego dogania nas Marcin który prowadzi nas przez Zdroje na oś. Słoneczne po drodze pokazując pętle i przystanek szybkiego tramwaju jeszcze do użytku nie oddanego. Przejeżdżamy przez przystanek tramwajowy a potem między blokami docieramy do KFC gdzie zostaje część grupy, ja z jackiem i Moniką ruszamy do Biedronki a reszta do McDonaldsa. Gdy z Jackiem i Moniką ruszamy do McDonaldsa na miejsce zbiórki spotykamy naszego kolegę Radka sławnego "przewodnika" rowerowych wycieczek "Stargardu na Rowery" :D . Gdy dociera do nas grupa, która zjadła wszystko w KFC ruszamy w drogę powrotną do Stargardu, aby nie brudzić rowerów już bardziej na leśnych drogach postanawiamy jechać dziesiątką. Droga szybko nam mija, po krótkiej przerwie przy stacji paliw w Motańcu ruszamy dalej. W Lipniku Darek i Łukasz odbijają na Grzędzice by dokręcić do 100 km a my jedziemy dalej do Stargardu. Na skrzyżowaniu z ul. 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty żegnamy się z pozostałymi uczestnikami wycieczki i z Beatą i Arkiem ruszamy w kierunku Alei Żołnierza. Gdy dojeżdżamy do os. Hallera żegnam się z nimi i po chwili jestem w domu. Wyjazd mimo deszczowej na początku aury odbył się w wesołej atmosferze więc czego więcej wymagać :). Czekam na następne wspólne wyjazdy, może za tydzień Rowerowe Podróże Małe i Duże ?? :)

Zbieramy się przy dworcu PKP w Stargardzie
Zbieramy się przy dworcu PKP w Stargardzie © Trendix

W Kobylance czekamy chwilę na ewntualnych uczestników wyjazdu na Święto Cykliczne
W Kobylance czekamy chwilę na ewentualnych uczestników wyjazdu na Święto Cykliczne © Trendix

Przez las do Jezierzyc

Jesteśmy już na miejscu startu Wielkiego Przejazdu © Trendix

Wiesiu Gaweł z Samej Ramy z Polic
Wiesiu Gaweł z Samej Ramy z Polic © Trendix

Pod sceną zbierają sie rowerzyści
Pod sceną zbierają sie rowerzyści © Trendix

Organizatorzy witają przybyłych
Organizatorzy witają przybyłych © Trendix

Na placu Mickiewicza
Na placu Mickiewicza © Trendix

Wielki Przejazd ulicami Szczecina
Wielki Przejazd ulicami Szczecina © Trendix

Po zakończeniu przejazdu czekamy na losowanie
Po zakończeniu przejazdu czekamy na losowanie © Trendix

W drodze powrotnej na Wałach Chrobrego
W drodze powrotnej na Wałach Chrobrego © Trendix

W drodze powrotnej
W drodze powrotnej © Trendix

Na nowym przystanku szybkiego tramwaju