Kołobrzeg z Stargardem na Rowery

Czwartek, 4 czerwca 2015 · dodano: 06.06.2015 | Komentarze 3

Rzesznikowo - Rymań - Drozdowo - Trzynik - Pławęcino - Gościno - Lubkowice - Jarogniew - Ząbrowo - Charzyno - Bezpraw - Zieleniewo - Kołobrzeg - Rzesznikowo (powrót do Rzesznikowa tą samą drogą).

Gdy Łukasz napisał mi parę dni temu o propozycji wycieczki rowerowej do Kołobrzegu bez chwili zastanawiania odpowiedziałem tak :). Gdy nadszedł czwartek zerwałem się z łóżka o 6:00, przygotowałem bagażnik na rowery, spakowałem się i o 7:45 pojawiłem się za PKO w Stargardzie gdzie po chwili pojawił się Łukasz, zapakowaliśmy jego rower i ruszyliśmy na punkt zbiórki z resztą uczestników wycieczki. Przy Biedronce na Gdańskiej pojawiliśmy się jako pierwsi, po chwili nadjechał Radek i zapakowaliśmy jego rower jako ostatni na mój bagażnik. Po krótkiej chwili pojawił się kolejny samochód, tym razem z platformą na 4 rowerki a przybyli nim Darek, Nikola, Jacek i Monika. Brakowała jeszcze dwójka uczestników wycieczki do których nie mieliśmy numeru telefonu ale gdy Łukasz zalogował się na fejsa odczytał wiadomość że już się pakują i podjeżdżają :) Po krótkim oczekiwaniu podjechał trzeci samochód, tym razem z platformą na dwa rowerki a w nim Arek i Beata. Byliśmy już wszyscy więc ruszamy w drogę do Rzesznikowa. Po jakiś 70 minutach jazdy dotarliśmy na parking w Rzesznikowie, szybkie rozpakowanie rowerków i ruszamy w drogę. Po chwili trafiamy na drogę rowerową i ruszamy nią w kierunku Rymania. Tam na chwilę zatrzymujemy się przy pałacu, którego historia sięga 1751 roku. Obecnie odrestaurowany pełni rolę hotelu, restauracji i SPA. Po krótkiej sesji fotograficznej dalej w drogę. Po wyjechaniu z Rymania droga prowadzi wśród łąk, pól i lasów, humory uczestnikom wycieczki dopisują więc czegóż nam więcej trzeba. Przy drodze co jakiś czas znajdują się punkty odpoczynku dla rowerzystów. My również co jakiś czas robimy sobie przerwę ale jak się okazuje zawsze kawałek przyd takimi miejscami wyznaczonymi do odpoczynku :). na razie na drodze nie mijamy wielu rowerzystów więc cała droga jest nasza :). W końcu docieramy do Gościna, a tu kończy nam się droga rowerowa ze względu na budowę obwodnicy. Po krótkim kluczeniu po parkingach w końcu znajdujemy wjazd na dalszy szlak rowerowy do Kołobrzegu. Od Gościna do Ząbrowa już nie jest tak uroczo bo DDRka biegnie przy drodze nr 162. Po dotarciu do Ząbrowa, krótka przerwa na lody, i rozmowę z grupą rowerzystów z Kołobrzegu którzy wyjaśniają nam jak najlepiej jechać. Żegnamy się z nimi i ruszamy dalej. I znowu jadąc wśród łąk i lasów docieramy do miejsca odpoczynku z napisem Gmina Kołobrzeg, więc krótka foto sesja oczywiście :) DDRką z kolorowych płytek (dodam że bardzo równo położonych) docieramy w końcu do Kołobrzegu. Wspólna fotka na wjeździe do Kołobrzegu i ruszamy w kierunku katedry. No mieliśmy ruszyć w stronę katedry ale rolę przewodnika przejmuje Radek i być może on czuje się dobrze w tej roli ale ja wolę inne przewodnictwo :D :D. Radek jedzie gdzie sam chce a nie gdzie my chcemy, jak jest DDRka prowadzi nas drogami dla samochodów a gdzie jej nie ma wjeżdża na chodniki, na zakazy też nie patrzy :D ale w końcu wymogliśmy na nim właściwy kierunek i po krótkim postoju przy fontannie na środku Parsęty ruszamy pod Bazylikę Konkatedralną. Oczywiście wspólna fotka i ruszamy dalej pod przewodnictwem kombinującego Radka na objazd starówki i w końcu docieramy pod latarnię morską. Tu już tłumy ludzi, więc prowadząc rowerki ruszamy promenadą wzdłuż Bałtyku. Łukasz bez przerwy mówi  o racuchach i w końcu je kupuje, jest nimi tak pochłonięty że nie zauważa nawet dwóch wspaniałych dziewczyn na rolkach, co nie zdarzyło mu się na całej trasie ani razu bo wyłapywał wszystkie :D. W końcu schodzimy na plażę i dokonujemy zaślubin z morzem :). Wszyscy zaczynają odczuwać już głód a najbardziej chyba Nikola, najmłodsza uczestniczka naszej wycieczki. Oddalamy się więc od promenady gdyż tu wszystkie punkty gastronomiczne przeżywają oblężenie. Zostawiamy rowery pod opieką Radka i ruszamy na poszukiwanie jedzenia. Jedni zamawiają kebaby, inni rybę do tego izotonik i po posiłku wracamy do rowerów. Tu Darek zmienia dętkę gdyż od wjazdu do Kołobrzegu musiał co chwilę dopompować powietrza. Jacek grzebie coś przy przednim kole i gdy wszystko jest już gotowe ruszamy w drogę powrotną. Wyjeżdżając z Kołobrzegu natrafiamy na powracającą grupę kołobrzeskich rowerzystów, którą spotkaliśmy pod sklepem w Ząbrowie, machamy sobie na pożegnanie i jedziemy dalej. Po jakimś czasie gumę łapie Jacek, ma on już doświadczenie w zmianie dętek po przejechaniu szlaku Odra-Nysa z informatykami :D. Po zmianie dętki dojeżdżamy pod ten sam sklep w Ząbrowie gdzie robimy krótką przerwę. Ruszamy dalej by spotkać po drodze kolejnego rowerzystę zmieniającego dętkę, zostawiamy mu łatkę bo swoje już zużył jedziemy dalej by w końcu dotrzeć do Hotelu-Restauracji "Polonez" w Rymaniu gdzie zatrzymujemy się na późny obiad lub wczesną kolację :). Na tarasie restauracji w zielonym otoczeniu pochłaniamy posiłek. Gdy wszyscy już pojedli ruszamy do Rzesznikowa gdzie czekają nasze samochody. na parkingu pakujemy nasze rowery i po pożegnaniu ruszamy w drogę powrotną do Stargardu. Pod Biedronką zostawiamy Radka i jadę do żony do sklepu zakupić jakieś piwo na późny wieczór :). Przed sklepem żegnam się z Łukaszem i po zrobieniu zakupów ruszam do domu. Tu czeka mnie jeszcze rozpakowanie roweru, odpięcie platformy, zniesienie wszystkiego do piwnicy. No i gdy w końcu docieram do mieszkania wybija godzina 22:00 :). To się nazywa super spędzony dzień. Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki za całodzienne towarzystwo, kiedy następny wyjazd ?? :D

Już wszyscy na miejscu zbiórki, możemy ruszać :)
Już wszyscy na miejscu zbiórki, możemy ruszać :) © Trendix

Rozpakowanie rowerów i w drogę
Rozpakowanie rowerów i w drogę © Trendix

Kierunek Kołobrzeg
Kierunek Kołobrzeg © Trendix

Pałac w Rymaniu
Pałac w Rymaniu © Trendix

Wspólne foto przed pałacem w Rymaniu
Wspólne foto przed pałacem w Rymaniu © Trendix

Monika pomaga Darkowi a Nikola kieruje serwisem :D © Trendix

W drodze powrotnej
W drodze powrotnej © Trendix

Teraz Jacek zmienia dętkę :)
Teraz Jacek zmienia dętkę :) © Trendix

W drodze powrotnej
W drodze powrotnej © Trendix

Pomoc napotkanemu w drodze rowerzyście
Pomoc napotkanemu w drodze rowerzyście © Trendix

W
W "Polonezie" w Rymaniu © Trendix

Na późnym obiedzie lub wczesnej kolacji :)