Mój pierwszy raz :)

Niedziela, 26 kwietnia 2015 · dodano: 28.04.2015 | Komentarze 5

Stargard - Klępino - Grabowo - Kicko - Stara Dąbrowa - Nowa Dąbrowa - Trąbki - Marianowo - Czarnkowo - Pęzino - Trzebiatów - Sułkowo - Strachocin - Stargard.

Mapa

Będąc w sobotę na masie krytycznej w Stargardzie zauważyłem dziwną rzecz, na ponad 300 rowerzystów ja znałem zaledwie 4 osoby, pomyślałem więc że czas to zmienić :) gdyż jadąc samochodem w Szczecinie co jakiś czas widzę znajomą twarz na rowerze, znam rowerzystów z Polic, a będąc w rowerowym gronie w Stargardzie nie :). Postanowiłem więc wziąć udział w wycieczce organizowanej przez "Stargard na rowery". Dlatego w niedzielę o wyznaczonej godzinie stawiłem się na wyznaczonym miejscu zbiórki, gdzie zebrało się nas 11 uczestników wycieczki. Miałem więc okazję poznać stargardzkich rowerzystów :) co prawda z imienia pamiętam tylko organizatora Łukasza, Jacka z którym pogadałem na trasie, Wojtka wiadomo dlaczego :D, no i "bandziorka" o siedmiu żołądkach :D. Gdy odczekaliśmy kilka minut ponad wyznaczony czas i nikt więcej się nie zjawił ruszyliśmy w drogę, najpierw do Klępina betonką a potem do Grabowa drogą gruntową wśród pól. Tu nastąpiła mała awaria roweru jednej z uczestniczek ale pozostawiona ekipa serwisowa szybko sobie z tym poradziła i na skrzyżowaniu w Grabowie tylko chwilę na nich czekaliśmy. Gdy już wszyscy dojechali ruszyliśmy dalej drogą 106 w kierunku Maszewa by po minięciu paru górek znaleźć się w Kicku. Tu zatrzymaliśmy się na chwilę przy lapidarium (dużo lepiej zadbanym niż to w Kobylance :) ) i ruszyliśmy dalej do Starej Dąbrowy. W Starej Dąbrowie krótki postój przy sklepie gdyż ta z uczestniczek która ma 7 żołądków musiała kupić coś do przegryzienia no i uzupełnić płyny w zbiorniku :D. Kolejny postój przy kościele i wspólna fotka pod cmentarną kaplicą. Między Starą i Nową Dąbrową myślałem że pobłądziliśmy gdy w oddali ujrzałem Kołowski maszt :) ale pozostali uczestnicy wycieczki wyprowadzili mnie z błędu :). Potem był przejazd przez Nową Dąbrowę i dalej drogą brukowaną a potem przez uroczy las gdzie była oczywiście kolejna przerwa ruszyliśmy do Stawów Dzwonowskich, które zrobiły na mnie duże wrażenie gdyż poprzednio widziałem je tylko z daleka z drogi, chyba nie muszę dodawać że tu mieliśmy kolejny krótki postój. Za Stawami Dzwonowskimi minęliśmy Pensjonat Bielik i przez Trąbki pojechaliśmy do Marianowa. Tu nasze rowery skierowaliśmy na plażę gdzie zbudowano nowy pomost, oczywiście mieliśmy tu znowu chwilę przerwy :). Kolejnym celem wycieczki było Pęzino gdzie nad Krąpielą w okolicy zamku niektórzy fachowym okiem sprawdzali jej przydatność dla wędkarzy :) Gdy ocena została dokonana ruszyliśmy dalej by dotrzeć do Trzebiatowa, chwilę przerwy zrobiliśmy sobie przy odnowionym pałacu w którym obecnie jest hotel i SPA. Dalej droga wiodła nas przez Bębnikąt gdzie chwilę przyglądaliśmy się znowu w tym miejscu spienionej Krapieli by po chwili ruszyć do Strachocina i dalej wzdłuż Krapieli do Stargardu gdzie przy Lidlu nad Iną nastąpiło rozwiązanie wycieczki. Po pożegnaniu się z pozostałymi uczestnikami wycieczki pojechałem najkrótszą droga do domu. Nie, nie był to mój pierwszy raz na rowerze jakby wynikało z tytułu :) ale było to mój pierwszy i na pewno nie ostatni raz z "Stargardem na rowery" wesoła atmosfera wycieczki, fajna trasa i wycieczkowe tempo spowodowały że będę im się dalej narzucał :)

Zbiórka pod wieżowcem na Konopnickiej
Zbiórka pod wieżowcem na Konopnickiej © Trendix

W drodze do Grabowa
W drodze do Grabowa © Trendix

Awaria usunięta i dołączają do nas
Awaria usunięta i dołączają do nas © Trendix

Przy lapidarium w Kicku © Trendix

Uzupełniamy zapasy w sklepie w Starej Dąbrowie
Uzupełniamy zapasy w sklepie w Starej Dąbrowie © Trendix

Wspólna fotka przy cmentarnej kaplicy
Wspólna fotka przy cmentarnej kaplicy © Trendix

I jeszcze raz wspólna bym ja się załapał :) © Łuksz

No prawie jak maszt RTV w Kołowie :)
No prawie jak maszt RTV w Kołowie :) © Trendix

Chwila przerwy w lesie © Trendix

Nad Dzwonowskimi Stawami
Nad Dzwonowskimi Stawami © Trendix

Jeden z Dzwonowskich Stawów
Jeden z Dzwonowskich Stawów © Trendix

Przy pałacu w Trzebiatowie © Trendix

Nad Krapielą w Bębnikącie
Nad Krąpielą w Bębnikącie © Trendix

Stargard widziany z drogi do Strachocina