Na obu brzegach Odry Zachodniej

Sobota, 18 kwietnia 2015 · dodano: 19.04.2015 | Komentarze 3

Mescherin - Gartz

Mapa

Na dzień dzisiejszy Michał zorganizował rajd pieszy pod  nazwą "Szukamy wiosny w Dolinie Dolnej Odry". Jako że nie chciałem zrezygnować z roweru, podjechałem samochodem do Mescherin by na rowerze dołączyć do grupy. Oczywiście spóźniłem się :) i już w drodze zadzwonił do mnie Paweł, okazało się że on przyjechał tu rowerem ze Stargardu. Po wypakowaniu roweru ruszyłem w pościg za maszerującą grupą. Po kilkuset metrach zauważyłem ich plecy :) podjechałem przywitałem się i postanowiliśmy z Pawłem ruszyć naprzód. Drogą gruntową, miejscami z głębokimi koleinami dotarliśmy na wysokość Gatrz po wschodnim brzegu Odry Zachodniej. Tu pogadaliśmy chwilę i postanowiłem zaparzyć sobie kawę, wyjąłem z plecaka cały zestaw i okazało się że zapomniałem czajniczka :) więc z kawy nici. Ruszyliśmy więc w drogę powrotną gdy po chwili na moście spotkaliśmy naszych piechurów. Paweł postanowił sobie pojeździć a ja z piechurami wróciłem do miejsca na ognisko. Gdy oni poszli sobie jeszcze pospacerować ja zostałem pilnować ich plecaków i rozpaliłem im ognisko. Po ich powrocie gdy oni rzucili się do jedzenia przyniesionych zapasów ja wsiadłem na rower i ruszyłem w drogę powrotną do Mescherin. Postanowiłem pojechać do Friedrichsthal, ale gdy dotarłem do Gartz zacząłem penetrować wszystkie boczne uliczki. Większość z nich to ślepe uliczki kończące się na bramie jakiejś posiadłości :). Ruszyłem w drogę powrotną do Mescherin ale postanowiłem jeszcze wjechać na wzgórze z ławeczką przed Gartz. Tym razem jednak od strony Gartz a nie jak kiedyś Tunia pognała mnie od trasy Odra - Nysa pod górę, pamiętam że w tedy ledwo wepchnąłem rower pod tą górę :D. Gdy dotarłem do ławeczki, zrobiłem kilka zdjęć i zadzwoniłem do Pawła aby sprawdzić gdzie się kręci, okazało się że zmarznięty czeka już w Mescherin. Zjazd z tej góry był ciekawy bo mimo że trzymałem zaciśnięte oba hamulce to koła i tak po trawie się ślizgały :). Zjechałem na drogę rowerową Odra-Nysa i ruszyłem do Mescherin. W połowie drogi spotkałem się z Pawłem, który wyjechał mi naprzeciw. Razem już pojechaliśmy na parking do Mescherin. Tu jeszcze chwilę porozmawialiśmy z jakimś panem z Polic który spytał nas czy jest możliwość przejazdu rowerem z Mescherin do Schwedt :) gdy mu wyjaśniliśmy że to praktycznie cały czas asfaltowa dróżka bardzo się ucieszył :) Zapakowaliśmy rowery na bagażnik i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu :) Tak więc dziś na rowerze zaliczyłem trasę rajdu pieszego :) Więc dwa w jednym, spotkałem znajomych piechurów i pojeździłem rowerem :).

Na parkingu w Mescherin
Na parkingu w Mescherin © Trendix

W pogoni za piechurami :)
W pogoni za piechurami :) © Trendix

Na wschodnim brzegu Odry Zachodniej © Trendix

Widok na Gartz
Widok na Gartz © Trendix

Nieraz trzeba było i tak :)
Nieraz trzeba było i tak :) © Trendix

Przygotowałem im ognisko © Trendix

Na wschodnim brzegu Odry Zachodniej
Na wschodnim brzegu Odry Zachodniej © Trendix

Zostawiłem ich przy ognisku i ruszyłem dalej
Zostawiłem ich przy ognisku i ruszyłem dalej © Trendix

Na bocznej uliczce w Gartz © Trendix

Na wzgórzu z ławeczką
Na wzgórzu z ławeczką © Trendix

Widok na Odrę z wzgórza z ławeczką
Widok na Odrę z wzgórza z ławeczką © Trendix

I już w Mescherin w drodze do samochodu