Zamglona wycieczka

Sobota, 1 listopada 2014 · dodano: 01.11.2014 | Komentarze 3

Stargard - Grzędzice  - Cisewo - Wielichówko - Sowno - Warchlino - Warchlinko - Poczernin - Smogolice - Grzędzice - Stargard.

Jako że nie jestem "autochtonem" w Stargardzie, nie mam tu grobów rodzinnych więc zamiast wybrać się na cmentarz ruszyłem na rower. Prognozy pogody jakie słuchałem w radiu mówiły o ładnej pogodzie na weekend. Rano pojechałem odwieźć znajomych samochodem do Polic i na całej trasie towarzyszyła mi mgła, liczyłem że do południa opadnie. Gdy jednak o 12:00 ruszyłem na rower stwierdziłem że niestety została :D. W powietrzu czuć było dużą wilgotność, ale temperatura była na pewno ponad 10 stopni więc można było ruszać. Planowałem przejechać jak najwięcej kilometrów omijając asfalty więc ruszyłem przez pola do Grzędzic. Jechało się całkiem przyjemnie choć na otwartych przestrzeniach czułem zimny wiaterek przenikający przez dwie bluzy i koszulkę termoaktywną, co prawda miałem jeszcze w torbie kurtkę ale postanowiłem na razie jej nie  zakładać. Nie miałem określonego celu wycieczki więc zaraz za Grzędzicami łapałem kierunek na Cisewo-Reptowo. Oponki przy tym rowerku radzą sobie z każdym terenem więc te trochę piasku na leśnych drogach nie sprawiało mi problemu :). Po dotarciu do Cisewa zatrzymałem się na chwilę przy tamtejszym lapidarium, żałowałem że nie wziąłem jakiegoś znicza by w tym dniu zapalić go chociaż symbolicznie. Po chwili przerwy ruszyłem dalej łapiąc kierunek na Sowno ale że chciało mi się pojeździć drogami którymi jeszcze nie jeździłem do Wielichówka wjechałem trochę okrężną drogą. To samo zresztą zrobiłem w Sownie nie dojeżdżając do szosy skręciłem w polną drogę przy nowo wybudowanych domkach co w końcu zmusiło mnie do pokonania rowu po prymitywnej kładce :). W końcu dotarłem do szosy i postanowiłem pojechać do Przemoczy ale asfalt szybko mi się znudził i widząc odbijającą w prawo drogę polną ruszyłem nią by jak się okazało wyjechać w Warchlinie. Zrobiłem więc kółeczko by dotrzeć do Warchlinka i przeprawić się pod drogą 142. Gdy dotarłem już do znanego przejazdu pod tą drogą skierowałem się dalej do Poczernina a dalej do Smogolic. Znowu szybko znudził mi się asfalt więc zaraz za Smogolicami odbiłem w drogę polną do Grzędzic. Aby nie jechać tą samą drogą postanowiłem do Stargardu wjechać od ul. Podmiejskiej no a potem już prosto do domu.

Podsumowując to wielkich widoków krajobrazowych z powodu mgły dziś nie było :) ale taka jazda we mgle ma swoje uroki :)