Czwarta mała podróż rowerowa

Sobota, 20 września 2014 · dodano: 21.09.2014 | Komentarze 4

Dziś wziąłem udział w czwartej i ostatniej w tym roku wycieczce organizowanej przez Stargardzkie Towarzystwo Cyklistów pod szyldem "Rowerowe podróże - małe i DUŻE". Dzisiejsza wycieczka prowadziła od ulicy Chłopskiej, niedaleko Leśniczówki Klęskowo do Kąpieliska Miejskiego Dąbie. Tym razem zapakowałem rower do samochodu i dojechałem na parking na przeciwko Reala przy ul. Struga. Po wypakowaniu roweru ruszyłem na miejsce startu wycieczki. Podjechałem pierw pod samą Leśniczówkę Klęskowo ale że panowała tu cisza i nikogo nie było wróciłem na dół i pojechałem wzdłuż ogródków działkowych by po chwili znaleźć namiot organizatorów na małej leśnej polance na przeciw ogródków działkowych. Po wpłaceniu opłaty na cele charytatywne i odbiorze pakietu startowego czekałem na innych uczestników wycieczki. Pojawiło się kilku znajomych: dwóch Leszków, Hania, Marcin, Krzysiek i jeszcze parę osób :).  Gdy wybiła 10:30 ruszyliśmy w drogę pod eskortą policji by po chwili dojechać pod autostradę która w tym miejscu biegnie na wiadukcie o wysokości 22 metrów. Po dalszej jeździe dotarliśmy do Ronda Reagana. Przez całą drogę nasz przewodnik Przemek Głowa opowiadał o historii mijanych miejsc i ich znaczeniu kiedyś i dziś. W końcu dojeżdżamy do KFC przy ul. Struga i pokonujemy ją po kładce nad nią eskortowani przez policję na sygnałach, wyglądało to bardzo efektownie :).  Po chwili jesteśmy już w starej części Dąbia. Objeżdżamy je uliczkami by w końcu podjechać pod kościół Wniebowzięcia NMP. Tu następuje dłuższa przerwa i zwiedzanie tej świątyni. Po zwiedzeniu kościoła podjeżdżamy do ocalałego niewielkiego fragmentu dawnych murów obronnych nad rzeką Płonią gdzie nasz przewodnik opowiada kilka historii. Następnie ruszamy już do celu naszej wycieczki czyli na Kąpielisko Miejskie nad Jeziorem Dąbie gdzie ma odbyć się piknik. Tym razem zakończyliśmy wycieczkę zbyt wcześnie i musieliśmy poczekać aż organizatorzy nasmażą kiełbasy na grillu :). Był to przynajmniej czas na rozmowy ze znajomymi. Po zjedzeniu kiełbasy i ciasta przygotowanego przez organizatorów ustawiliśmy się do wspólnej fotografii. Po wspólnym zdjęciu pożegnałem znajomych i udałem się na parking gdzie pozostawiłem samochód.

Była to bardzo mała podróż rowerowa ale za to w jakże sympatycznej atmosferze :)