Z Gryfusem na Tour de Natur 2014

Niedziela, 25 maja 2014 · dodano: 26.05.2014 | Komentarze 11

Mescherin - Gartz - Friedrichsthal - Schwedt - Criewen i powrót tą samą trasą.

Znalazłem na fejsie zaproszenie "Gryfusa" do udziału w "Tour de Natur" (może nie najdłuższy ale najbardziej liczny rajd rowerowy Brandenburgii) i postanowiłem wziąć w tym udział, szczególnie że jeszcze na tej imprezie nie byłem bo poprzednie 2 lata w tym czasie byłem na .  Aby nie musieć wstawać za wcześnie i zbyt daleko nie jechać postanowiłem dołączyć do gryfusowej ekipy w Gartz. Rano więc spakowałem się do samochodu i pojechałem na parking w Mescherin skąd już rowerem udałem się do Gartz. Po wyjeździe z parkingu spotkałem rowerzystę który też do Gartz zmierzał i okazało się że też jest ze Stargardu i tak poznałem Staszka :).  Gdy dojechaliśmy na umówione miejsce w Gartz była już tam cała szczecińska ekipa. Po krótkim postoju już całą ekipą ruszyliśmy nadodrzańskim szlakiem pod Oder Center w Schwedt. Tam na miejscu czekały juz rzesze miejscowych rowerzystów. Trochę tu postaliśmy nim wszyscy zakupili bony umożliwiające skorzystanie z posiłków, napojów i udział w losowaniu nagród już na mecie rajdu. Gdy już wszyscy zakupili bony zaczęto wypuszczać grupy n trasę rajdu do Criewen. Szczecińska grupa jechała najkrótszą trasą więc ruszaliśmy jako ostatnia zresztą i największa grupa. Trasa do Criewen tak jak i dojazd do Schwedt biegnie znowu szlakiem Odra-Nysa. Niektórzy mówią że nudzi ich przejazd po tym szlaku a mi się zawsze tam podoba, woda, zieleń, asfaltowa droga, barki na rzece zawsze jest na co popatrzeć :). Po około 10 km docieramy do Criewen gdzie odbywa się piknik. Za zakupione bony można zjeść posiłek, otrzymać coś do picia a jeden z kuponów wrzucamy do urny czekając na końcowe losowanie nagród. W międzyczasie wypiłem piwo, zwiedziłem park i salę muzealną w Criewen oraz polatałem sobie na ptaku nad rozlewiskami Odry :). Z tym ptakiem to taka dziwna sprawa bo jedna z rowerzystek na pytanie czy siedziała już na ptaku od razu odpowiedziała: "i to na nie jednym" i to przy mężu tak powiedziała :)  dopiero po chwili się zreflektowała i poprawiła swoją odpowiedź na: "nie raz" :D :D Ok. godz. 14:00 zaczęło się losowanie nagród, niestety w tym roku nagroda główna czyli rower nie przypadła nikomu z nas :). Po losowaniu nagród wspólna fotka, losowanie dla uczestników rajdu koszulki Gryfusa i ruszamy w drogę powrotną. Rozpocząłem jazdę na czele kolumny, ale w miarę nabierania przez nią zawrotnej prędkości zacząłem przesuwać się do tyłu :) Całe szczęście w Friedrichsthal zrobili sobie przerwę na grilla więc z pościgową grupa ich dogoniłem :) Po posiłku i krótkiej przerwie ruszyliśmy dalej i od tego momentu jechaliśmy z kolegą Januszem na końcu kolumny za dwoma ładnymi zachodniopomorskimi widokami. Niestety wkrótce i te widoki zaczęły się oddalać i zostałem na końcu z napisem koniec peletonu. Kolega Janusz z wielkim poświęceniem porzucił te cudowne widoki i towarzyszył mi aż do momentu spotkania Hani którą miałem podwieźć do Szczecina. Po krótkiej przerwie już tylko z Hanią ruszyliśmy do samochodu na parking w Mescherin, gdy tam dojechaliśmy spotkaliśmy jeszcze Piotra z Hanią, Pawła i Janusza. Po krótkiej rozmowie zapakowałem rowery na samochód ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Po drodze zostawiłem Hanię w Zdrojach i przez Kijewo pojechałem prosto do domu :) Już teraz wiem czemu wolę samotne wycieczki :) Nikt nie jest w stanie mnie zmusić do szybszej jazdy niż ja chcę. Swoją drogą miło spotkać tylu rowerowo zakręconych znajomych w jednym miejscu, więc do następnego razu :)

Zdążyłem złapać szczecińską grupę w Gartz
Zdążyłem złapać szczecińską grupę w Gartz © Trendix

W drodze do Oder Center w Schwedt
W drodze do Oder Center w Schwedt © Trendix

W Schewdt na starcie do rajdu
W Schewdt na starcie do rajdu © Trendix

Zwyciężczyni losowania koszulki Gryfusa © Trendix

W drodze powrotnej
W drodze powrotnej © Trendix

Grill dzięki któremu mogłem icg dogonić :D
Grill dzięki któremu mogłem icg dogonić :D © Trendix

Zachodniopomorskie krajobrazy które musiał porzucić Janusz by mi towarzyszyć :)
Zachodniopomorskie krajobrazy które musiał porzucić Janusz by mi towarzyszyć :) © Trendix

Już na parkingu w Mescherin
Już na parkingu w Mescherin © Trendix

Wszystkie fotki z wycieczki: KLIK

jewti
| 05:46 piątek, 30 maja 2014 | linkuj No to zdradziłeś KeszebeRunda na rzecz Tour de Natur....ale wszystkiego trzeba spróbować...fajna impreza i doborowe towarzystwo...szkoda że terminy się zbiegają...
Jarro
| 21:45 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Tradycyjnie ładne fotki i chmurek i widoków zachodniopomorskich :)
Trendix
| 19:40 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Coś źle przeczytałeś :p
siwobrody
| 18:57 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj No ładny dystans,ładne widoki i niezwykła jak dla Ciebie średnia.
A tak nie do końca zrozumiałem "wszyscy zakupili bony nieumożliwiające skorzystanie z posiłków, napojów i udział w losowaniu nagród już na mecie rajdu" . Co to są te uniemożliwiające bony?
| 15:54 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Tak bardzo chciałem jechać, ale mój szef miał inne plany wobec mojej osoby i załatwił mi ciężką tyrkę w pracy.
michuss
| 07:18 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj Widzę, że ten ptak rok rocznie jest źródłem radości dla wszystkich. :)))
iwonka
| 06:11 wtorek, 27 maja 2014 | linkuj dosiadałam tego ptaka.....widoki na nim bezcenne :P jakaż szkoda ze nie mogłam z Wami jechać ale niestety -taka praca :) jak wracałam z pracy po 17-stej widziałam pierwszą grupe tych najszybszych....potem drugą z Anią Van zan a potem już nikogo :P
hombredelrio
| 21:52 poniedziałek, 26 maja 2014 | linkuj Trzeba było jechać z naszą grupą w której zawsze znajdzie się czas na dymka czy na piwko... w Gartz byliśmy chyba po 18 a w domu bylem o 20.30... ale za to masz wysoką średnią... no i doganiasz rywala.
tunislawa
| 21:47 poniedziałek, 26 maja 2014 | linkuj no to gratulacje , ze udało Ci sie przy tym tempie tyle fotek zrobic ! :) no i te chmurki !!! :)
Trendix
| 21:46 poniedziałek, 26 maja 2014 | linkuj Oj Asia zobacz jakie różne podejście Ty mówisz że bezcenne dosiąść ptaka a ja że Zachodniopomorskie krajobrazy :D
Nefre
| 21:31 poniedziałek, 26 maja 2014 | linkuj Super impreza, piękne fotki, zacne rowerowe towarzystwo...:)))) Dosiąść ptaka - bezcenne:)))

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa sciam