Z "Samą Ramą" Stargard - Miedwie - Kobylanka

Niedziela, 20 października 2013 · dodano: 20.10.2013 | Komentarze 5

Stargard - Lipnik - Zieleniewo - Morzyczyn - Kobylanka - Morzyczyn - Zieleniewo - Lipnik - Stargard.

W dniu dzisiejszym PKC "Sama Rama" realizowała swój XII Rajd Szlakiem Pomników Jana Pawła II, tym razem celem był Stargard. Uprzedzony wcześniej o tym wydarzeniu zorganizowałem drewno na ognisko zaplanowane na Miedwiem i o wyznaczonej porze udałem się na dworzec kolejowy aby ich tam przywitać. Na dworcu czekała również na grupę z Polic Pani przewodnik. Pociąg przyjechał punktualnie i gdy odjechał na peronie zobaczyliśmy sporą grupę z Polic :).

Sama Rama na peronie w Stargardzie © Trendix

Po zebraniu się grupy Pani przewodnik omówiła plan wycieczki, który został trochę zmieniony w stosunku do planowanego gdyż to niedziela i w katedrze od 10:30 do 11:00 jest przerwa w mszach, więc szybko udaliśmy się w kierunku katedry.

Pani przewodnik omawia krótko plan wycieczki © Trendix

Przed katedrą w Stargardzie © Trendix

Po obejrzeniu wnętrza katedry Pani przewodnik oprowadziła grupę wokół niej, ja pozostałem na straży rowerów :)

Zwiedzanie okolic katedry © Trendix

Po zwiedzeniu katedry udaliśmy się na pobliski rynek.

Na rynku w Stargardzie © Trendix

Potem znowu gonił nas czas, gdyż w cerkwi czekał już na nas pop, więc z rynku ruszamy pod stargardzką cerkiew.

Przed cerkwią w Stargardzie © Trendix

Tu troszkę się przeciągnęło czasowo gdyż pop odpowiadał na wiele pytań. Po wyjściu z cerkwi nastąpiło przejście pod pomnik Jana Pawła II znajdujący się nieopodal cerkwi, gdzie Sama Rama złożyła wiązankę kwiatów.

Pod pomnikiem Jana Pawła II © Trendix

No i ruszamy dalej, wracamy do parku gdzie Pani przewodnik mówi trochę o historii kościołów w Stargardzie i przechodzimy pod kościół św. Jana p.w. św. Józefa trochę dziwne?? ale ten drugi człon został nadany na pamiątkę zniszczonego w czasie działań wojennych kościoła który stał niedaleko.

W parku słuchamy historii kościołów w Stargardzie © Trendix

Przy kościele św. Jana © Trendix

Dalej zeszliśmy ul. chrobrego w dół do kamienia upamiętniającego stojący tam niegdyś kościół św. Józefa.

Tu stał kiedyś kościół św Józefa © Trendix

Kolejnym punktem wycieczki była Brama Młyńska inaczej Portową zwana.

W drodze do Bramy portowej © Trendix

Przy Bramie Młyńskiej © Trendix

Pojedynek z Prezesem PKC Sama Rama, człowiekiem dwóch imion na aparaty :) © Trendix

Z tego miejsca udaliśmy się do cerkwi greckokatolickiej, przyznam się że pierwszy raz się o niej dowiedziałem :)

Cerkiew Greckokatolicka pw. Św Jozafata w Stargardzie Szczecińskim © Trendix

Przy cerkwi © Trendix

Dalej ruszyliśmy Aleją Spacerową wzdłuż Iny i dotarliśmy do Bramy Wałowej.

Spacer Aleją Spacerową :) © Trendix

Przed Bramą Wałową © Trendix

Kolejnymi punktami wycieczki była Basteja i kościół św. Ducha.

Basteja © Trendix

Przed kościołem św. Ducha © Trendix

Tu pożegnaliśmy Panią przewodniczkę, dałem znać córce by ruszała samochodem dowieźć drewno na ognisko nad Miedwie a my rowerami najkrótszą drogą ruszyliśmy również w tym kierunku.

W drodze nad Miedwie © Trendix

Tam się jednak okazało że nie potrzeba mojego drewna gdyż Stargardzkie Towarzystwo Cyklistów organizowało dzisiaj ostatni w tym roku objazd Miedwia i zakończenie sezonu, więc ognisko już płonęło a stargardzcy rowerzyści ugościli nas w swoim bufecie.

Przy ognisku nad Miedwiem © Trendix

Człowiek dwóch imion czyli Prezes PKC Sama Rama Wiesław Gaweł przymierza się do nowego rowerka :) © Trendix

Nie chcąc się jeszcze żegnać z tak doborowym towarzystwem udałem się jeszcze z Samą Ramą do Kobylanki.

Pod Pomnikową Lipą w Kobylance © Trendix

Polickie rusałki na Placu Zgody w Kobylance © Trendix

Tu już pożegnałem się z tą wspaniałą grupą i ruszyłem w drogę powrotną a oni przez Niedźwiedź - Wielgowo ruszyli do siebie.

Miła niedziela z miłymi ludźmi jednym słowem :)

Wszystkie fotki tu: KLIK

4gotten
| 15:27 czwartek, 24 października 2013 | linkuj jednak nie działa. Trzeba będzie skopiować link (bez urliwi nawiasach) do okna przeglądarki.
| 15:25 czwartek, 24 października 2013 | linkuj wiele ciekawych rzeczy na temat co się buduje/remontuje itp w Stargardzie można dowiedzieć się na forum skyscrapercity. Polecam wątki o naszym mieście zebrane do kupy [url=]http://www.skyscrapercity.com/tags.php?tag=stargard[/url] . Mam nadzieję, że link zaadziała bo nie można edytowac komentarzy. Jest tam też wątek o stargardzkich zabytkach. Mógłbyś przy okazji podzielić się swoimi zdjęciami.
siwobrody
| 19:18 poniedziałek, 21 października 2013 | linkuj chyba jednak się kiedyś wybiorę do tego Stargardu.
| 13:19 poniedziałek, 21 października 2013 | linkuj Widzisz Wojtku, mieszkańcy z Polic są nie tylko bardzo mili, ale bardzo lubią i cenią mieszkańców Stargardu (szczególnie tych jeżdżących na rowerach ;)).
tunislawa
| 21:28 niedziela, 20 października 2013 | linkuj ciekawa wycieczka ...znam Stargard ,ale wszystkiego nie wiedziałam ...wszystkim na pewno się podobało ...:)))

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa nogei