Rowerowy Dzień Kobiet z Mad Bike

Sobota, 5 marca 2016 · dodano: 07.03.2016 | Komentarze 5

Pilchowo - Szczecin - Pilchowo - Tanowo - Pilchowo

Pogoda jaka obecnie panuje nie nastraja mnie jakoś do jazdy rowerem więc dawno już nie jeździłem. Jednak nie mogłem sobie odmówić przyjemności wzięcia udziału w Rowerowym Dniu Kobiet, który na prośbę organizatorki Jany już któryś raz dokumentuję. Na tą imprezę jak zawsze miałem zabrać Monikę ale tym razem Monika poprosiła bym zabrał również jej znajomą Elę. Gdy zadzwoniłem do Eli by się umówić ta z kolei poprosiła by zabrać jej znajomą Jolę :), jako że miejsce na rower na bagażniku jeszcze było oczywiście się zgodziłem. Przed godziną ósmą stawiłem się w umówionym miejscu po Elę, no i zaczęły się schody :D Ela zbyt późno zabrała się za przygotowanie roweru i okazało się że powietrza nie ma i nie będzie :). Załatwiła jej zastępczy rower Jola, więc pakujemy się do samochodu i jedziemy po Jolę a potem do jej znajomego po rower.  Niestety ten rower to typowy mieszczuch z nisko wygięta ramą która za nic nie chce wejść na moją platformę. Przypominam sobie że u mnie w piwnicy stoi rower żony więc szybko po niego jedziemy. Gdy już zebraliśmy potrzebną ilość rowerów :) jedziemy po Monikę. Cisnę samochodem aby nadrobić stracony czas i o mało nie pakuje się pod inny samochód na rondzie :). Zabieramy Monikę i szybkim tempem jedziemy do siwobrodego, do którego dojeżdżamy prawie zgodnie z umówionym czasem. U siwobrodego jest już Grażyna, Kasia, Daniel i dwóch Sławków.  Przygotowujemy chwilę rowery i ruszamy na umówione miejsce zbiórki. Reszta ekipy raźno pognała, ja toczyłem się powoli przed Elą by po drodze nie zginęła ale jednak próbowała za mną jechać :D Okazało się że ostatnio Ela na rowerze siedziała w maju ubiegłego roku :D. W Parku Kasprowicza dołącza do nas przedstawiciel Samej Ramy, któremu przekazuję Elę pod opiekę a sam przyspieszam by dotrzeć pod Trzy Orły i zdążyć zrobić trochę zdjęć Paniom przed wyruszeniem w trasę :). Pod Orłami zebrała się ponad setka Pań, była prasa, radio i telewizja. Uczestniczki tej imprezy przywiozły ze sobą karmę dla zwierząt które zbierało TPZ. Po wręczeniu Paniom pamiątkowych szprychówek i omówieniu zasad przejazdu przez organizatorkę Janę ruszamy w drogę. Grupa trochę się rozciąga, jedni jadą z lewej strony jeziorka inni z prawej :) ale w końcu wszystkie grupy nie ważne jaką drogą jadące docierają w wesołej atmosferze do Gospody Lawendowej w Tanowie gdzie ma się odbyć zasadnicza część Święta Pań :) Po powitaniach Panie stają w kolejki jak za dobrych czasów PRLu :D jedne pierw do Pana Andrzeja który serwuje dania z grilla i gorącą zupę inne do Jany która rozdaje Paniom upominki podarowane przez sponsorów szczególnie przez Gianta producenta marki Liv przeznaczonej specjalnie dla kobiet a inne wewnątrz Gospody Lawendowej zamawiają słodkości i inne dania z menu Gospody. Wszędzie krąży Adam, właściciel Lawendowej nadzorujący wszystko :). Ja spotykam wiele znajomych twarzy nie tylko z rowerów. Jest Aga która z dwoma koleżankami reprezentuje na tej imprezie Widuchową. Pojawia się i Gosia, która pomimo że przybyła z grupą z rajdu pieszego łapie się w kolejkę po upominki dla rowerzystek :D. Gdy już Panie wyszły z kolejek pojawiły się dziewczyny z Studia Tańca Anna Kowalska i rozpoczął się trening Zumby co okazało się przyjemne zarówno dla ćwiczących Pań jak i obserwujących te popisy Panów którzy zabezpieczali tą imprezę. Na koniec rowerzyści z akcji Niewidomi na Tandemach Szczecin i Okolice zaprosili Panie do próby jazdy tandemami z którego to zaproszenia kilka Pań z radością skorzystało.

Jako że robiło się coraz zimniej, impreza zbliżała się do końca robimy jeszcze grupowe zdjęcia z Niewidomymi na Tandemach, pakujemy się na rowery i ruszamy z powrotem do domu siwobrodego. Jako że byłem już przemarznięty gnałem do Pilchowa bez żadnego zatrzymywania się. Za mną szybko dojechała Jola i potem reszta towarzystwa oprócz Eli która ostatnio widziana była prowadząc rower :) Trochę się na nią naczekaliśmy, zszedłem aż na dół do drogi zobaczyć co się dzieje. Zobaczyłem Elę prowadzącą rower, myślałem że się zepsuł ale okazało się że dolna część pleców Eli odmówiła współpracy z siodełkiem i wolała znajdować się obok roweru niż na nim :D. U siwobrodego wypijamy jeszcze kawę lub herbatę co kto chciał i żegnając się w wesołych nastrojach wracamy do Stargardu.

Jana znowu jako organizatorka spisałaś się na szóstkę :)

Pod domem siwobrodego szykujemy się do wyjazdu
Pod domem siwobrodego szykujemy się do wyjazdu © Trendix

Ela cały czas za mną podążą

Ela cały czas za mną podążą © Trendix

Zostawiam Elę pod opieką przedstawiciela Samej Ramy
Zostawiam Elę pod opieką przedstawiciela Samej Ramy © Trendix

Tłum Pań pod Orłami w Parku Kasprowicza
Tłum Pań pod Orłami w Parku Kasprowicza © Trendix

Jana omawia zasady przejazdu
Jana omawia zasady przejazdu © Trendix

Zbiórka karmy dla zwierząt dla TPZ
Zbiórka karmy dla zwierząt dla TPZ © Trendix

W drodze do Tanowa
W drodze do Tanowa (Jana i jej obstawa) © Trendix

W drodze do Tanowa © Trendix

Dojeżdżamy już do celu
Dojeżdżamy już do celu © Trendix

Tunia i Małgorzata
Tunia i Małgorzata © Trendix

Aga i jej grupa z Widuchowej
Aga i jej grupa z Widuchowej © Trendix

Piechurka Gosia tez się na upominek załapała :D
Piechurka Gosia tez się na upominek załapała :D © Trendix

W kolejce po jedzonko
W kolejce po jedzonko © Trendix

W kolejce po upominki
W kolejce po upominki © Trendix

Właściciel Lawendowej dodał upominki od siebie i przekazał je na ręce Jany
Właściciel Lawendowej dodał upominki od siebie i przekazał je na ręce Jany © Trendix

Jana wręcza wszystkim Paniom upominki
Jana wręcza wszystkim Paniom upominki © Trendix

A dziewczyny robią reklamę marce LIV firmy GIANT :)
A dziewczyny robią reklamę marce LIV firmy GIANT :) © Trendix

Udekorowane światecznie rowery
Udekorowane świątecznie rowery © Trendix

Udekorowane świątecznie rowery

Czas na Zumbę
Czas na Zumbe © Trendix

Przejażdżki tandemami
Przejażdżki tandemami © Trendix

Grupowe fotki na koniec imprezy
Grupowe fotki na koniec imprezy © Trendix

Wszystkie fotki z tej imprezy: KLIK