W Szczecinie nic się nie dzieje czyli 29 km i 5 imprez :)

Sobota, 22 sierpnia 2015 · dodano: 24.08.2015 | Komentarze 4

Tytuł trochę przewrotny, a wziął się stąd, że nieraz czytam w komentarzach na szczecińskich portalach jaka to nuda w Szczecinie gdyż nic tam się nie dzieje. Ale od początku, na zaproszenie siwobrodego w sobotę o 9:20 zjawiłem się z Moniką u siwego który miał na nas gotowy czekać. Jak to bywa jednak z Krzyśkiem gdy my przyjechaliśmy on dopiero brał się za szykowanie tandemu do jazdy :). W końcu jednak z opóźnieniem ale udaje nam .się ruszyć na Szczecin aby sprawdzić co tam się dzieje. Jedziemy więc przez Głębokie by po kilkunastu minutach znaleźć się na "Różance" czyli w Ogrodzie Różanym. Tu o godz. 12:00 odbywa się dziś koncert "Srebrzystych Akordeonistów" niestety my jesteśmy za wcześnie i oglądamy tylko przygotowanie zespołu do występu. Siwobrody oprowadza Monikę po ogrodzie zapoznając Monikę z różami, które ona dotykiem i węchem ogląda. Ja w tym czasie korzystam z Cafe Rower 2 i wypijam małe espresso :). Gdy już Monika wszystkie róże poznała miała okazję sprawdzić jak wygląda Cafe Rower i jak się przygotowuje w nim kawę. Czas ruszać dalej wsiadamy więc na rowery i pędzimy na drugi punkt programu czyli na Jasne Błonia gdzie dziś o 12:00 odbywają się I urodziny Bike_S czyli Szczecińskiego Roweru Miejskiego. Jednak nim dojechaliśmy na miejsce imprezy zatrzymujemy się przy Cafe Rower 1 i stojącym obok rowerze z Hot-dogami. Siwobrody zamawia kakao a ja hod-doga "chow-chow" - pycha. Posileni na duchu ruszamy na miejsce imprezy gdzie spotykamy wielu znajomych rowerzystów. Po rozmowach, urodzinowym torcie, wspólnej fotce ruszamy już większą grupą na kolejną imprezę, czyli na Łasztownię gdzie o 13:30 ma się rozpocząć "Intermezzo na dzwonki rowerowe. Bijemy rekord Polski!". W drodze jednak zatrzymujemy się na lody w Lodziarni Gelatiamo przy Palcu Orła Białego. Po zlizaniu lodów ruszamy już na Łasztownię by dołączyć do muzykalnych rowerzystów :) gdzie spotykamy kolejnych znajomych rowerzystów. Tu po ustawieniu nas przez dyrygenta według wysokości tonu dzwonków, po policzeniu ilości uczestników rozpoczyna się 5-cio minutowe muzykowanie. Było nas nie aż tak wielu bo tylko ponad 40 rowerzystów ale rekord chyba ustanowiliśmy bo nikt wcześniej tego nie robił :D .  Po wspólnym muzykowaniu ruszamy dalej pod Starą Rzeźnię gdzie od piątku trwają "Dni Ulicy Zbożowej". Przy dźwiękach bębnów próbujemy lemoniady i izotoników, obserwując jak Onomatopeja bawi dzieci :). W końcu postanawiamy ruszać dalej w kilku grupach tak aby do 15:30 dotrzeć pod kościół p.w. św. Stanisława Kostki gdzie dziś bierze ślub para szczecińskich rowerzystów znana na FB jako Anna Łukasz :). Mamy jeszcze trochę czasu więc siadamy na ławce w parku im. Stanisława Nadratowskiego, Paweł idzie do siebie do domu i po chwili przychodzi z lodami :) były super. Po zjedzeniu lodów udajemy się na wyznaczone miejsce zbiórki by trochę ozdobić nasze rowerki balonami i wstążeczkami. Gdy młoda para weszła do kościoła my ustawiamy szpaler z rowerów by powitać ich przed kościołem po ceremonii ślubnej. Po zakończeniu ceremonii witamy Annę i Łukasza, składamy im życzenia i pozostawiamy ich w rękach weselnych gości :) a sami udajemy się pod pomnik "Trzech orłów" na sesję zdjęciową :). Po zrobieniu grupowych zdjęć pod Orłami żegnamy się z pozostałymi rowerzystami z którymi tak miło dzień spędziliśmy i ja, Łukasz, Monika i siwobrody udajemy się do Pilchowa gdzie pozostawiłem samochód. P zapakowaniu rowerów i pożegnaniu się z siwym ruszyliśmy w drogę o Stargardu.

I tak to "w Szczecinie nic się nie dzieje" :D .

A miał być gotowy do wyjazdu :)
A miał być gotowy do wyjazdu :) © Trendix

W drodze do Różanki
W drodze do Różanki © Trendix

Ogród Różany w Szczecinie
Ogród Różany w Szczecinie © Trendix

Monika poznaje róże
Monika poznaje róże © Trendix

Jedna z wielu róż w ogrodzie
Jedna z wielu róż w ogrodzie © Trendix

Srebrzyści Akordeoniści przygotowują się do koncertu
Srebrzyści Akordeoniści przygotowują się do koncertu © Trendix

A Monika poznaje Cafe Rower
A Monika poznaje Cafe Rower © Trendix

W drodze na Jasne Błonia
W drodze na Jasne Błonia © Trendix

Przystanek przy kolejnych Cafe Rowerach :)
Przystanek przy kolejnych Cafe Rowerach :) © Trendix

Na urodzinach Bike_S
Na urodzinach Bike_S © Trendix

A Monika poznaje inny rower :)
A Monika poznaje inny rower :) © Trendix

Lody Galatiamo © Trendix

W drodze naŁasztownię
W drodze na Łasztownię © Trendix

No to dzwonimy pod batutą dyrygenta :)
No to dzwonimy pod batutą dyrygenta :) © Trendix

Na Łasztowni
Na Łasztowni © Jerzy Razik

Przy Starej Rzeźni na Dniach ulicy Zbożowej
Przy Starej Rzeźni na Dniach ulicy Zbożowej © Trendix

W drodze do kościoła :)
W drodze do kościoła :) © Trendix

A w parku Paweł częstuje nas lodami
A w parku Paweł częstuje nas lodami © Trendix

Ozdabiamy nasze rowery :)
Ozdabiamy nasze rowery :) © Trendix

W drodze pod "Trzy Orły" © Trendix

Grupowa fotka pod Trzema Orłami
Grupowa fotka pod Trzema Orłami © Trendix

Jeszcze tylko kawałek pod górkę i jesteśmy przy samochodzie :)